Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.
Zeer tevreden over Buurtzorg in Alphen aan den Rijn.
2x daags een Empathische zorgmedewerker over de vloer die altijd op de afgesproken tijd kwam helpen met de zorg voor een partner. Omdat de zorg werd verleent door vijf vaste medewerkers ontstaat snel een vertrouwensband zo als iedereen die thuiszorg nodig heeft wenst.
Ook het zelf regelend vermogen van de teams blijkt goed te werken. Nooit is het gemis ontstaan aan een manager als tussen persoon tussen client en zorgverlener.
Ook blijkt het team ten alle tijden telefonisch bereikbaar in geval van onverwachte gebeurtenissen.
Sterke punten Het zelf regelend vermogen van het team zonder tussenkomst van een manager.
Vast team wat snel reageert op de actueele situatie
Ik ben van een andere thuiszorg organisatie naar buurtzorg gegaan, had nog nul ervaring met zelf sturende teams etc maar ik vind het geweldig een top team en van uit hoofdkantoor ook super snel antwoord op mijn vragen en een duidelijk antwoord. Mogelijkheden om mezelf nog verder te ontwikkelen dus nee ik heb totaal GEEN spijt dat ik voor buurtzorg heb gekozen, er heerst meer rust en balans tussen werk en prive en zie mezelf er nog heel wat jaren werken
Sterke punten Goede communicatie, mogelijkheid tot verder ontwikkelen
Na een fiets ongeluk was er wondverzorging nodig
Een bijzondere deskundige van buurtzorg Heiloo is komen kijken en heeft de boel tot in de perfectie geregeld.
1 x per dag wondverzorging door verpleegkundige en leerling verpleegkundige.
Na 14 dagen niet meer nodig.
KLASSE en dank voor de goede zorgen
Sterke punten Afspraken nakomen en deskundige verpleging
Mijn ervaringen met buurtzorg zijn louter positief! Na 18 jaar bij een andere zorgaanbieder gewerkt te hebben overgestapt naar de buurtzorg. Inmiddels ruim 4 jaar werkzaam.Goed salaris, arbeidsvoorwaarden. Leuke clienten(soms al 10 jaar in zorg) Kortom al die negativiteit is misplaatst. Gemiddeld is ons cijfer een 9,2 voor de geleverde zorg door onze clienten. Zegt genoeg lijkt me. Genoeg tijd voor onze clienten. Interne scholing met toetsen..... en bevoegd en bekwaam.Met natuurlijk een diploma. Seminars volgen alles klopt gewoon. Leuk team met kundige collega's.Makkelijk om te mopperen op internet....
Sterke punten Zelfsturend, genoeg tijd voor clienten. Genoeg mogelijkheden voor scholing.
Zwakke punten Weinig mogelijkheden om uitzendkracht in te zetten.
Ik ben zo blij met buurtzorg Loosduinen. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder van 88. Sinds bijna 2 jaar gaan ze in de ochtend langs om haar medicijnen te geven en haar ontbijt/lunch klaar te maken. Als er iets is dan bellen ze me om te overleggen. Het is een klein team en mijn moeder vindt ze allemaal aardig. Ze zien ook wanneer ik het te zwaar krijg en zeggen ook meid ga lekker een weekje weg dan maken wij in de avond het eten warm. Mijn moeder eet nl iedere dag bij me.
Sterke punten Lief, doortastend en meedenkend
Zwakke punten Ik kan echt niets verzinnen. Als ik mijn vriendinnen hoor over de zorg voor hun ouders dan kan ik alleen maar ontzettend blij zijn!
Zelf ben ik sinds een jaar werkzaam bij de Stichting Buurtzorg als verpleegkundige. Ik schrik van de negatieve reacties op deze website. Ik zie dat de geschreven reviews al verouderd zijn, maar toch kan ik het niet laten om een andere kant te belichten en om mijn ervaringen met jullie te delen.
Voor mij is het werken binnen Buurtzorg een verademing. Eindelijk heb ik de mogelijkheid om aan te kunnen sluiten bij de wensen en behoeften van de cliënt en kan ik een positieve bijdrage leveren aan hun welzijn.
Het geeft mij een ontzettend dankbaar gevoel, wanneer ik een cliënt kan bieden wat hij/zij graag ontvangt. Met een lach en soms ook met een traan. Je maakt zulke mooie en intense momenten mee, die zijn onbetaalbaar. Daar wil ik wel wat extra's voor doen. Graag zelfs!
Ik vind het zo mooi, dat mensen ons binnen laten in hun persoonlijk leven en ons deel laten zijn van hun dagelijkse ritueel. Ik kan daar alleen maar met respect over praten. Respect voor alle mantelzorgers die hun dierbare zo lang mogelijk proberen thuis te verzorgen, soms zelfs ten koste van hunzelf. Respect voor alle cliënten die de zorg uit handen durven te geven en die kwetsbaar durven te zijn. Diep respect!
Nu ik toch bezig ben met schrijven, ga ik maar even door. Graag wil ik nog een stukje informatie delen over hoe het werken bij Buurtzorg er ongeveer uitziet. Ik spreek hier vanuit mijn eigen ervaring en ervaringen die ik binnen mijn eigen team waar ik werkzaam ben heb opgedaan.
Als klein team ben je zowel krachtig als kwetsbaar. De kracht ligt hem in de korte lijnen en de bekendheid voor de cliënt. Dit geeft een vertrouwd beeld en zorgt ervoor dat we gemakkelijk kunnen aansluiten bij de wensen van de cliënt. De kwetsbaarheid zit hem (naar mijn ervaringen) in de belastbaarheid van het team, bijvoorbeeld bij ziekte of(een actueel en landelijk probleem) bij personeelstekort. Van jou als zorg medewerker vraagt dit een flexibele houding en bereidheid om eventueel extra diensten te werken. Dit is iets wat je moet beseffen wanneer je erover denkt om bij Buurtzorg te werken. Werken bij Buurtzorg vraagt om extra inzet, omdat je zelfsturend bent. Je runt met elkaar de zorg en bent met elkaar dan ook verantwoordelijk. Je kunt het een beetje vergelijken met het hebben van een klein eigen bedrijfje. Je moet het met elkaar draaiende houden.
Een samenwerking met disciplines en omliggende organisaties is onmisbaar. Krachten bundelen is een sleutel in kwalitatief goede zorg.
Ook van de onderlinge samenwerking vraagt dit de nodige inzet. Binnen een team zijn er altijd 'de natuurlijke leiders', echter hierin hoort geen rangorde te zijn. Zolang je gebruik maakt van elkaars kwaliteiten, elkaar open en eerlijk feedback durft te geven en in gesprek blijft is er een goede samenwerking mogelijk. Heb je ondersteuning nodig bij het aanleren of bij een persoonlijk leerdoel, dan is dit uiteraard mogelijk. Je kan bijvoorbeeld een buddy in je team krijgen die je ondersteund bij het werken aan je eigen leerdoel. Er is veel mogelijk wanneer je het maar open bespreekbaar maakt.
Voor het stukje kwaliteitsbevordering is er de Leeromgeving. Het hele jaar door worden er scholingen georganiseerd waar je jezelf voor in kunt schrijven.
In ons team weten we van elkaar wie waar bevoegd voor is. Dit wordt jaarlijks op een lijst bijgehouden. Ook hebben we een aantal collega's die in samenwerking met omliggende teams krachten bundelen mbv een expert netwerk. Dit expert netwerk bestaat uit hoog bekwame collega's t.a.v. een bepaalde handeling. (voorbeeld: cadd-legacy pca, infusie pomp)
Sterke punten Persoonlijk, regie bij de cliënt, samen werken met mantelzorgers, zorg op maat, vertrouwd, flexibel, goede kwaliteit zorg, ruim aanbod aan scholingen binnen de organisatie, intensieve samenwerkingen.
Zwakke punten Kwetsbaarheid van het team, bijvoorbeeld bij ziekte. Dit vraagt flexibiliteit van de medewerkers.
2x daags thuishulp buurtzorg
Zeer tevreden over Buurtzorg in Alphen aan den Rijn.
2x daags een Empathische zorgmedewerker over de vloer die altijd op de afgesproken tijd kwam helpen met de zorg voor een partner. Omdat de zorg werd verleent door vijf vaste medewerkers ontstaat snel een vertrouwensband zo als iedereen die thuiszorg nodig heeft wenst.
Ook het zelf regelend vermogen van de teams blijkt goed te werken. Nooit is het gemis ontstaan aan een manager als tussen persoon tussen client en zorgverlener.
Ook blijkt het team ten alle tijden telefonisch bereikbaar in geval van onverwachte gebeurtenissen.
Sterke punten
Het zelf regelend vermogen van het team zonder tussenkomst van een manager.
Vast team wat snel reageert op de actueele situatie
Zwakke punten
geen zwakke punten ontdekt
Geweldig
Ik ben van een andere thuiszorg organisatie naar buurtzorg gegaan, had nog nul ervaring met zelf sturende teams etc maar ik vind het geweldig een top team en van uit hoofdkantoor ook super snel antwoord op mijn vragen en een duidelijk antwoord. Mogelijkheden om mezelf nog verder te ontwikkelen dus nee ik heb totaal GEEN spijt dat ik voor buurtzorg heb gekozen, er heerst meer rust en balans tussen werk en prive en zie mezelf er nog heel wat jaren werken
Sterke punten
Goede communicatie, mogelijkheid tot verder ontwikkelen
Wondverzorging
Na een fiets ongeluk was er wondverzorging nodig
Een bijzondere deskundige van buurtzorg Heiloo is komen kijken en heeft de boel tot in de perfectie geregeld.
1 x per dag wondverzorging door verpleegkundige en leerling verpleegkundige.
Na 14 dagen niet meer nodig.
KLASSE en dank voor de goede zorgen
Sterke punten
Afspraken nakomen en deskundige verpleging
Zwakke punten
Niet
Zorgverlening
Mijn ervaringen met buurtzorg zijn louter positief! Na 18 jaar bij een andere zorgaanbieder gewerkt te hebben overgestapt naar de buurtzorg. Inmiddels ruim 4 jaar werkzaam.Goed salaris, arbeidsvoorwaarden. Leuke clienten(soms al 10 jaar in zorg) Kortom al die negativiteit is misplaatst. Gemiddeld is ons cijfer een 9,2 voor de geleverde zorg door onze clienten. Zegt genoeg lijkt me. Genoeg tijd voor onze clienten. Interne scholing met toetsen..... en bevoegd en bekwaam.Met natuurlijk een diploma. Seminars volgen alles klopt gewoon. Leuk team met kundige collega's.Makkelijk om te mopperen op internet....
Sterke punten
Zelfsturend, genoeg tijd voor clienten. Genoeg mogelijkheden voor scholing.
Zwakke punten
Weinig mogelijkheden om uitzendkracht in te zetten.
Betrokken
Ongelofelijk hoe betrokken deze mensen zijn! En de inzet die ze hebben. Een gave
Zo blij met buurtzorg Loosduinen
Ik ben zo blij met buurtzorg Loosduinen. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder van 88. Sinds bijna 2 jaar gaan ze in de ochtend langs om haar medicijnen te geven en haar ontbijt/lunch klaar te maken. Als er iets is dan bellen ze me om te overleggen. Het is een klein team en mijn moeder vindt ze allemaal aardig. Ze zien ook wanneer ik het te zwaar krijg en zeggen ook meid ga lekker een weekje weg dan maken wij in de avond het eten warm. Mijn moeder eet nl iedere dag bij me.
Sterke punten
Lief, doortastend en meedenkend
Zwakke punten
Ik kan echt niets verzinnen. Als ik mijn vriendinnen hoor over de zorg voor hun ouders dan kan ik alleen maar ontzettend blij zijn!
Aanrader
Zelf ben ik sinds een jaar werkzaam bij de Stichting Buurtzorg als verpleegkundige. Ik schrik van de negatieve reacties op deze website. Ik zie dat de geschreven reviews al verouderd zijn, maar toch kan ik het niet laten om een andere kant te belichten en om mijn ervaringen met jullie te delen.
Voor mij is het werken binnen Buurtzorg een verademing. Eindelijk heb ik de mogelijkheid om aan te kunnen sluiten bij de wensen en behoeften van de cliënt en kan ik een positieve bijdrage leveren aan hun welzijn.
Het geeft mij een ontzettend dankbaar gevoel, wanneer ik een cliënt kan bieden wat hij/zij graag ontvangt. Met een lach en soms ook met een traan. Je maakt zulke mooie en intense momenten mee, die zijn onbetaalbaar. Daar wil ik wel wat extra's voor doen. Graag zelfs!
Ik vind het zo mooi, dat mensen ons binnen laten in hun persoonlijk leven en ons deel laten zijn van hun dagelijkse ritueel. Ik kan daar alleen maar met respect over praten. Respect voor alle mantelzorgers die hun dierbare zo lang mogelijk proberen thuis te verzorgen, soms zelfs ten koste van hunzelf. Respect voor alle cliënten die de zorg uit handen durven te geven en die kwetsbaar durven te zijn. Diep respect!
Nu ik toch bezig ben met schrijven, ga ik maar even door. Graag wil ik nog een stukje informatie delen over hoe het werken bij Buurtzorg er ongeveer uitziet. Ik spreek hier vanuit mijn eigen ervaring en ervaringen die ik binnen mijn eigen team waar ik werkzaam ben heb opgedaan.
Als klein team ben je zowel krachtig als kwetsbaar. De kracht ligt hem in de korte lijnen en de bekendheid voor de cliënt. Dit geeft een vertrouwd beeld en zorgt ervoor dat we gemakkelijk kunnen aansluiten bij de wensen van de cliënt. De kwetsbaarheid zit hem (naar mijn ervaringen) in de belastbaarheid van het team, bijvoorbeeld bij ziekte of(een actueel en landelijk probleem) bij personeelstekort. Van jou als zorg medewerker vraagt dit een flexibele houding en bereidheid om eventueel extra diensten te werken. Dit is iets wat je moet beseffen wanneer je erover denkt om bij Buurtzorg te werken. Werken bij Buurtzorg vraagt om extra inzet, omdat je zelfsturend bent. Je runt met elkaar de zorg en bent met elkaar dan ook verantwoordelijk. Je kunt het een beetje vergelijken met het hebben van een klein eigen bedrijfje. Je moet het met elkaar draaiende houden.
Een samenwerking met disciplines en omliggende organisaties is onmisbaar. Krachten bundelen is een sleutel in kwalitatief goede zorg.
Ook van de onderlinge samenwerking vraagt dit de nodige inzet. Binnen een team zijn er altijd 'de natuurlijke leiders', echter hierin hoort geen rangorde te zijn. Zolang je gebruik maakt van elkaars kwaliteiten, elkaar open en eerlijk feedback durft te geven en in gesprek blijft is er een goede samenwerking mogelijk. Heb je ondersteuning nodig bij het aanleren of bij een persoonlijk leerdoel, dan is dit uiteraard mogelijk. Je kan bijvoorbeeld een buddy in je team krijgen die je ondersteund bij het werken aan je eigen leerdoel. Er is veel mogelijk wanneer je het maar open bespreekbaar maakt.
Voor het stukje kwaliteitsbevordering is er de Leeromgeving. Het hele jaar door worden er scholingen georganiseerd waar je jezelf voor in kunt schrijven.
In ons team weten we van elkaar wie waar bevoegd voor is. Dit wordt jaarlijks op een lijst bijgehouden. Ook hebben we een aantal collega's die in samenwerking met omliggende teams krachten bundelen mbv een expert netwerk. Dit expert netwerk bestaat uit hoog bekwame collega's t.a.v. een bepaalde handeling. (voorbeeld: cadd-legacy pca, infusie pomp)
Sterke punten
Persoonlijk, regie bij de cliënt, samen werken met mantelzorgers, zorg op maat, vertrouwd, flexibel, goede kwaliteit zorg, ruim aanbod aan scholingen binnen de organisatie, intensieve samenwerkingen.
Zwakke punten
Kwetsbaarheid van het team, bijvoorbeeld bij ziekte. Dit vraagt flexibiliteit van de medewerkers.