Buurtzorg

Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.

Buurtzorg Reviews

    Slechte begeleiding stagiaire

    Allereerst wil ik beginnen met het delen dat elke organisatie bestaat uit collega’s waarmee je bij de ene persoon wat meer een klik kunt hebben dan bij de ander. Dat is normaal, want wij zijn allemaal mens en verschillend!
    Echter, wederzijdse respect, begrip en beleefdheid zijn (voor mij) belangrijke punten die bijdragen aan een betere samenwerking in het team waarin er gewerkt word.

    In augustus 2022 tot en met januari/februari 2023, mocht ik in het laatste schooljaar niveau 4, bij buurtzorg Lombardijen stage lopen.
    In mijn schoolcarrière heb ik in de jaren ervaring mogen opdoen in o.a een PG afdeling, revalidatie neurologie afdeling en de somatiek afdeling.

    De thuiszorg was voor mij een geheel nieuwe werkomgeving waarin ik, ondanks mijn voorkeur aan de revalidatie, toch enthousiast was over een nieuwe omgeving waarin ik nieuwe richtlijnen en werkwijzen kon leren.

    Als werkbegeleidster, kreeg ik een jonge vrouw rond de 30 die (toen destijds) zelf de opleiding tot HBO vpk volgde.

    Omdat ik niet teveel in details wil gaan, vanwege de teveel aan typewerk en ik bang ben dat dit niet volledig gelezen gaat worden (wat ik mij kan voorstellen), wil ik tot mijn conclusie komen dat ik de begeleiding als slecht heb ervaren door deze dame.

    Ik deed hartstikke mijn best om het schooljaar te redden, door middel van het noteren van aantekeningen, het opnemen van tips en feedback en het voorbereiden van mijn route de avond voordat ik zou gaan stage lopen. Vanwege ziekte omstandigheden in de familie heb ik het jaar helaas niet kunnen afronden (wat ook normaal was aangezien het niet erg is om te vertragen in mijn studie).

    In de periode dat ik stage heb gelopen, liep ik tegen bepaalde punten aan met betrekking tot mijn leerproces. Zo had ik het gevoel dat ik mijn examens niet op tijd zou kunnen uitvoeren en inleveren en kreeg ik het gevoel dat er te weinig vpk handelingen aanwezig waren om mijn ‘laatste’ paar handelingen af te kunnen tekenen.

    Omdat buurtzorg Lombardijen kleinschalig is, en dus niet bestaat uit een ‘groot’ team, waren er dus ook geen examinatoren op de werkplek.

    Mijn examinator die mij zou kunnen examineren, moest eerst een cursus tot examinator volgen voordat zij mij mocht gaan examineren. Daarnaast gaf zij aan, nadat ik aangaf dat ik een planning had met betrekking tot het uitvoeren van bepaalde examens, dat zij eerst nog vakantie zou gaan hebben voordat zij deze cursus zou gaan volgen.
    Achteraf denk ik toch dat zij dit eerder hadden mogen regelen, omdat zij wisten dat er een niveau 4 stagiaire zou komen op de werkplek.

    Als je dit leest en jezelf hierin herkend, heb ik de volgende tips voor jou;
    - je mag wat meer lachen. En dan heb ik het niet over de bejegening naar de cliënten toe, want dat was goed, maar de bejegening naar jouw leerlingen toe.
    - Als een leerling iets fouts doet, benader de leerling door middel van de juiste feedback (hamburger methode, compliment, tip, compliment). Dat geeft een vertrouwd gevoel tegenover de leerling.
    - probeer niet te reageren in emotie. Als een leerling uit vertrouwen aangeeft dat hij/zij ‘het gevoel heeft’ gekregen dat er in een situatie met jou sprake kan zijn geweest van miscommunicatie, zeg dan niet ‘niet invullen voor een ander, dat is niet zo’.
    - zeg niet tegen een leerling dat hij/zij het niveau niet beheerst van de desbetreffende opleiding omdat zijn of haar verslagje niet goed genoeg voor je was, want dat komt beledigend en ontmoedigend over. In plaats daarvan kun je zeggen dat er ruimte is om te werken aan het bevorderen van het niveau waarin hij/zij de studie van volgt en probeer positief over te komen om hem of haar motivatie en enthousiasme te geven om eraan te werken.

    Bedankt voor het lezen!

    Sterke punten
    De zorg naar cliënten toe.

    Zwakke punten
    De begeleiding en omgang naar leerlingen en stagiaires toe.

    Kennismakingsgesprek

    Het betreft een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor te leveren ADL zorg in Amnsterdam Centrum, waarbij de volgende punten aan de orde kwamen:

    Buurtzorg vroeg euro 80 (!) per uur.
    Bleek tijdens het gesprek
    - geen kennis te hebben m.b.t. ZVW versus WLZ
    - geen kennis te hebben over PGB, Modulair pakket of blokzorg.
    Kon slechts twee contactmomenten per week van 2uur leveren voor douchen en aankleden, maar
    accepteert tegelijkertijd geen andere zorgverleners/instellingen als zij (deze twee uur) zorg op zich nemen.
    Zal voor de te leveren twee uur drie uur in rekening brengen, waarvan 1 uur administratie.
    Wilde dit vrijblijvende kennismakingsgesprek in rekening brengen.
    Was tijdens het gesprek indiscreet over vorige bewoner van onderhavige rolstoelgeschikte woning.

    Datum van ervaring: 20 september 2023

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet klantgericht en inhalig, want euro 80 per uur is het tarief van een vervangende huisarts en ver boven de dor de overheid gestelde norm.

    Slechte/geen zorg bij lekken s

    Mijn broer Jan heeft een Stomma , ( na kanker aan zijn dikke darm) . Deze moest meerdere keren per week schoongemaakt en verwisseld worden .. op een dag lekte deze , dus belde mijn moeder , waar mijn broer inwoont . Met de Buurtzorg regio Helmond . Krijgt ze een vrouw aan de telefoon ( Sabrina uit Aarle-Rixtel) . Hieraan legt mijn ma uit dat de stomma lekte .. daarop zegt deze dame dat ze nog in bed ligt en mijn ma maar over een uur terug moet bellen .. andere klacht, dat ze een meisje . Maximaal 20jaar sturen . Die niet eens wist hoe de stoma gezet moest worden . Dat is toen zo gebotst met mijn moeder . Dat Buurtzorg niet meer komt ... dat willen wij niet eens meer ... leer u personeel eens netter met PATIËNTEN ( u noemt het cliënten) om te gaan . Mijn broer is geen cliënt/ mijn broer is een verstandelijk beperkte patiënt... mvg Mario Haazen

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Gedrag van u personeel

    2x daags thuishulp buurtzorg

    Zeer tevreden over Buurtzorg in Alphen aan den Rijn.
    2x daags een Empathische zorgmedewerker over de vloer die altijd op de afgesproken tijd kwam helpen met de zorg voor een partner. Omdat de zorg werd verleent door vijf vaste medewerkers ontstaat snel een vertrouwensband zo als iedereen die thuiszorg nodig heeft wenst.
    Ook het zelf regelend vermogen van de teams blijkt goed te werken. Nooit is het gemis ontstaan aan een manager als tussen persoon tussen client en zorgverlener.
    Ook blijkt het team ten alle tijden telefonisch bereikbaar in geval van onverwachte gebeurtenissen.

    Sterke punten
    Het zelf regelend vermogen van het team zonder tussenkomst van een manager.
    Vast team wat snel reageert op de actueele situatie

    Zwakke punten
    geen zwakke punten ontdekt

    Geweldig

    Ik ben van een andere thuiszorg organisatie naar buurtzorg gegaan, had nog nul ervaring met zelf sturende teams etc maar ik vind het geweldig een top team en van uit hoofdkantoor ook super snel antwoord op mijn vragen en een duidelijk antwoord. Mogelijkheden om mezelf nog verder te ontwikkelen dus nee ik heb totaal GEEN spijt dat ik voor buurtzorg heb gekozen, er heerst meer rust en balans tussen werk en prive en zie mezelf er nog heel wat jaren werken

    Sterke punten
    Goede communicatie, mogelijkheid tot verder ontwikkelen

    Zeer ontevreden team Tynaarlo

    Onze ervaring zijn niet echt positief. Ik kan legio voorbeelden geven. Wat ik het meest stuitend vond was dat er een medewerker was genaamd Tony die ronduit onbeschoft was tegen ons en tegen mijn blinde vader. Had aangegeven dat wij haar niet meer bij mijn vader wilde hebben. Maar wat gebeurt? De dames houden elkaar de hand boven het hoofd. Dus deze onaangename vrouw bleef dus komen. En zo waren er nog een paar. Waaronder Sharon. Gelukkig waren er ook een paar aardige. Na heel veel onaangename situaties ( ik ben zelf verpleegkundige) zijn we overgestapt naar Icare nadat de BZ had aangeven de zorg binnen een week te stoppen,
    Uiteindelijk waren we dolgelukkig met team Icare. Wat een super communicatie naar ons en mijn vader. Helaas zou de bezem eens goed door dit team gehaald moeten worden en leren open te staan voor feedback want dat blijft moeilijk. Mijn vader is nu overleden maar de naam Buurtzorg? Never no way!

    Sterke punten
    Een paar medewerkers die empatisch waren.

    Zwakke punten
    Teveel om op te noemen.

    Stress voor elk bezoek van de

    Ik herken zeer veel van de opmerkingen hiervoor : geen empathie, totaal ondoorzichtig verdienmodel. Il moest al een handtekening zetten toen er nog geen zorgplan was. Totaal onduidelijk hoeveel uur ze voor mij declareren " dat regelt Almelo". Maar ik kreeg krap een half uur per dag direct na mijn nieuwe heup. En dan moest ik dagelijks onderhandelen : haren wassen aan de wasbak of nog de sokken aantrekken die nog gepakt moesten worden. En dan ook nog een stagiaire begeleiden in dat halve uur waarbij er meer tijd naar de stagiaire ging dan naar mij als client.
    NNiet correcte adviezen over het vocht in mijn been ( bron = het ziekenhuis)
    Geen AVG verklaring gezien. Wat doen ze met de gegevens van de contactpersonen ?
    Elke keer stress als ze kwamen. Ben ermee gestopt na 1 week om van die ellende af te zijn.

    Sterke punten
    Dat ze een contract met mijn ziekenhuis in de wacht gesleept hebben. Helaas. Ik had een andere voorkeur opgegeven.

    Zwakke punten
    Ondoorzichtig verdienmodel, riekt naar winstbejag.
    Niet open staan voor feedback
    Hoezo de client centraal ? Dat gevoel had ik niet.
    Heb ervaring met 2 andere aanbieders en dat was volstrekt anders & beter
    Niet prettig in de omgang. Ik voel me in mijn kwetsbare situatie niet respectvol , zorgzaam behandeld. De competenties afstemmen met de client, empathie, luisteren en ook deskundigheid ontbreken.
    Ik vind dat de autoriteit persoonsgegevens eens een onderzoek moet doen. De AVG regels worden niet gehandhaafd

    Wondverzorging

    Na een fiets ongeluk was er wondverzorging nodig
    Een bijzondere deskundige van buurtzorg Heiloo is komen kijken en heeft de boel tot in de perfectie geregeld.
    1 x per dag wondverzorging door verpleegkundige en leerling verpleegkundige.
    Na 14 dagen niet meer nodig.
    KLASSE en dank voor de goede zorgen

    Sterke punten
    Afspraken nakomen en deskundige verpleging

    Zwakke punten
    Niet

    Het kan beter bij buurtzorg

    Om te beginnen, is het jammer dat mensen die hun slechte ervaring(en)over Buurtzorg delen, als mopperen wordt gezien.
    Mensen zijn ontevreden en willen graag hun mening delen.
    Ik heb 1 jaar bij Buurtzorg gewerkt, een hoop meegemaakt, gezien en ervaren. Als je iets wat niet positief is wil delen, wordt je in een hoek geduwd of als niet collegiaal beschouwd. Dit was 1 van de redenen waardoor ik heb besloten om bij Buurtzorg weg te gaan en omdat er geen vertrouwings persoon is.
    De slechte ervaringen, wil niet zeggen dat het overal gebeurd. De teams waar het goed gaat, hou het zo want in andere teams gebeurd er genoeg vervelende dingen.
    De tijd dat ik bij Buurtzorg heb gewerkt, heb ik als leuk en leerzaam ervaren samen met sommige van de clienten.
    Sommige collega's doen geloven dat ze als team functioneren maar helaas is het ver van zoeken.
    Meestal wordt een of meerdere collega's met hoge functies gesproken over beslissingen die genomen moeten worden. Sommige van die collega's gedragen zich als oprichter van Buurtzorg.
    Diegene die het rooster maakt, houdt geen rekening met diensten zoals avond/nacht en gelijk de volgende dag dagdienst. Hun gaan ervan uit, dat er niet of weinig in de nacht gebeld wordt waardoor je zonder enkel probleem de volgende ochtend, dagdienst kan werken. Wanneer je erover wil praten, wordt je als niet collegiaal beschouwt en zeurpiet.
    Er is geen vertrouwings persoon, maar een regio coach. In de meeste gevallen, heeft diegene geen verstand van hoe omgaan met conflicten en luistert naar diegene met hoge functies in de team.
    Salaris is slecht. Je bent vaak heen en weer maar krijgt het niet betaalt en je komt ook niet aan je uren.
    Er wordt gedescrimineerd door collega's onderling en clienten(hoofddoek, ander huidskleur). Wanneer je het bespreekbaar wil maken, lijkt het onmogelijk omdat er altijd een "waarom" is en jij diegene bent die verkeerd bezig is.
    Veel arrogantie door collega's met hoge functies(verpleegkundige)
    De oprichter van Buurtzorg zie je bij evenementen en verder niet.
    Het is fijn om lezen dat het goed gaat bij sommige teams maar besef ook dat er mensen zijn die het moeilijk hebben gehad en ergens hun verhaal kwijt willen.

    Sterke punten
    Client staat centraal

    Zwakke punten
    Rooster
    Geen vertrouwingspersoon
    Salaris
    Descriminatie

    Zorgverlening

    Mijn ervaringen met buurtzorg zijn louter positief! Na 18 jaar bij een andere zorgaanbieder gewerkt te hebben overgestapt naar de buurtzorg. Inmiddels ruim 4 jaar werkzaam.Goed salaris, arbeidsvoorwaarden. Leuke clienten(soms al 10 jaar in zorg) Kortom al die negativiteit is misplaatst. Gemiddeld is ons cijfer een 9,2 voor de geleverde zorg door onze clienten. Zegt genoeg lijkt me. Genoeg tijd voor onze clienten. Interne scholing met toetsen..... en bevoegd en bekwaam.Met natuurlijk een diploma. Seminars volgen alles klopt gewoon. Leuk team met kundige collega's.Makkelijk om te mopperen op internet....

    Sterke punten
    Zelfsturend, genoeg tijd voor clienten. Genoeg mogelijkheden voor scholing.

    Zwakke punten
    Weinig mogelijkheden om uitzendkracht in te zetten.

    Pas op voor deze organisatie

    Met ruim 15.000 medewerkers is er geen Ondernemingsraad om voor de belangen van werknemers op te komen. Ze betalen volgens de VVT CAO niet de reistijd tussen cliënten wat als werktijd moet worden uitbetaald. Er is geen vertrouwenspersoon.. let op! Dat is dezelfde als de HR coach die managers van informatie voorziet. Ze overtreden de AVG door standaard je ziek te melden bij het UWV voor de no risk polis. Let op! Daar moet je als werknemer toestemming voor geven en een formulier voor invullen. En ze mogen het pas vragen na twee maanden dienstverband. Ze keuren ziekmeldingen niet goed wat de Arno arts bepaalt. Het lijkt haast een secte. De collega met de grootste mond heeft het voor het zeggen in de zelfsturende teams. Niveau van communicatie is armoedig

    Wel werken niet het aantal uren uitbetaald krijgen

    Slecht, en dan wel het uitbetalen. Niet het aantal uren uitbetaald krijgen die je wel gewerkt hebt. En of je dan nog even het start tijd en eind tijd zorg wil doorgeven van je inwerk periode!! Niet normaal. Geld in eigen zakken steken noemen we dat. Dat was Buurtzorg 1x en nooit weer. Ben 25 jaar verzorgende maar dit nog nooit mee gemaakt.

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    Geld in eigen zakken steken.

    zelfsturende teams zonder kennis wat dat betekent.

    Inene stopt de zorg, de manager heeft besloten dat alle afspraken gemaakt, buiten de zorg vallen. Dus red je maar met een douchestoel.
    Wij zijn verbijsterd achtergelaten.
    Nadat we zeker 4 intakes hebben gehad, want zelfsturend houdt in dat iedereen gaat bepalen hoe het moet worden geregeld bij je. Afspraken tellen niet. Want dat gaan we iedereen weer opnieuw bepalen. En dus uiteindelijk de manager begrenst dat. En stopt de zorg ineens. We hebben al 3 jaar geen zorg gehad, na een levensgevaarlijke hartoperatie, beroerte, nu dan een zware buikoperatie. Maar, de manager weet het beter, dit is geen hulp voor jullie, wie wel? Geen idee. We zijn gewoon hardwerkende Nederlanders geweest die bergen belasting hebben betaald, dus ja, die komen niet voor hulp in aanmerking.
    Ik ben nog nooit zo in de 'zeik gezet"als door deze mensen, meerdere keren, Veelerveen, is de locatie waar wij door zijn getroffen.

    Sterke punten
    De nieuwkomer, die nog niet door de zieke cultuur die er heerst zijn besmet.

    Zwakke punten
    Zelfsturend houdt niet in dat iedereen ter plekke weer een intake gaat doen, dat je niet hoeft te lezen wat de rapportage vertelt, en dat je je niet aan afspraken hoeft te houden. En als je daarop aangesproken wordt zet je ze gewoon uit zorg.

    Betrokken

    Ongelofelijk hoe betrokken deze mensen zijn! En de inzet die ze hebben. Een gave

    Fijne ervaring

    Het team dat mij helpt is begripvol, vriendelijk en alert. Ze lijken de tijd te hebben voor mij, ze houden in de gaten hoe het met mij gaat, vragen naar mijn welzijn en zijn ook ok als ik er niets over wil delen. Ik zie in de rapportages de belangrijke punten terug. Hoewel ik ook zie dat de één beter rapporteert dan de ander, af en toe mis ik iets in de rapportage wat ik wel verteld heb, maar tot nu toe waren dat geen zeer belangrijke zaken en ik kan nog prima zelf regie voeren dus in principe niet nodig. Prima ervaring tot nu toe.

    Sterke punten
    Flexibel, lijken tijd te hebben, geïnteresseerd, begripvol

    Zwakke punten
    Ik heb de indruk dat er binnen het team veel gevraagd word van elkaar... ieder is altijd paraat om gebeld te worden voor extra werk en ik vraag me af of dit niet en te grote wissel gaat trekken op de medewerkers, 1 medewerker stopt ook om die reden. Ze zijn heel toegewijd, maar burn out ligt wel op de loer. Mede wellicht door een personeelstekort info de zorg???

    Slecht

    Ik kan mezelf nog insoppen en afspoelen echter mijn haren wassen lukt niet meer. Dat laatste stukje zelfredzaamheid zorgt er nu voor dat ze niet meer komen om te helpen met haren wassen. Dat probleem mag ik helemaal zelf oplossen. Dit was niet IN OVERLEG MET DE CLIENT maar een MEDEDELING !! Inmiddels 3 jaar zorg van Buurtzorg echter evaluaties heb ik nooit mee mogen maken.

    Er wordt aangedragen dat de medewerkers in de keuken / woonkamer zitten. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Hoe kun je van daar uit in vredesnaam bepalen of je client hulp nodig heeft ?

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    De zorg

    Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg te verlenen

    Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg te verlenen

    Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    'We weten dat u een ziekte heeft'

    Zorg conform Buurtzorg: Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt.

    Als je niet weet welke progressieve aandoening de client heeft en wat de invloed hiervan is op de persoonlijke situatie van de client kun je geen goede zorg thuis leveren. Zorgverleners zitten tijdens mijn zorg te rapporteren echter rapportage over mij ontbreekt volledig. Zelfs huisartsen- en specialistenbezoek wordt niet gerapporteerd. Hoe mijn leven eruit ziet wordt niet naar gevraagd. Ze weten enkel dat ik een ziekte heb. Na 2,5 jaar ben ik nog altijd een nummer met een ziekte.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Totaal geen belangstelling voor de persoonlijke situatie en aandoening van de cliënt.
    Reden om niets te vragen: 'u bent jong'. Tja .... ?!?

    Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

    Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

    Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

    Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Programma kassa over de PTz- verklaring

    Bij het programma Kassa werd geklaagd dat verzekeringen maar 12,5 uur zorg verlenen bij een terminale patiënt. Ook mijn man die terminaal was had dus recht op 12,5 uur zorg. Dit werd ook toegestaan door de verzekering Aevitae onderdeel van VGZ. Echter Buurtzorg in Bunnik weigerde , die zorg te verlenen, want dat kostte volgens hen voor Buurtzorg geld. Dit is letterlijk een gevecht met Buurtzorg geworden. Ook Buurtzorg Nederland loste dit niet op. Pas toen ik compleet door mijn rug ging en amper nog kon lopen kreeg ik 12,5 uurs zorg 5 dagen per week. Dus niet eens 7 dagen. Constant zeuren of de kinderen niet meer mantelzorg konden overnemen. Ik heb een klacht ingediend bij Buurtzorg Nederland en doodleuk kreeg ik als antwoord dat ik niet meer zorg wilde vanwege privipacy. Conclusie: de mensen bij kassa klaagden , dat 12,5 uur zorg te weinig was, maar ik kreeg helemaal niets. Ja, 3 keer hebben ze mijn man gewassen en dan moest ik meer dweilen, want de hele vloer was kletsnat. En even fragmin spuiten. In het weekend super- pubis katheter schoonmaken en dan kon ik het iedere keer bijplakken, omdat het slecht geplakt was. Buurtzorg Bunnik was zeer ondeskundig en keiharde verpleegkundigen, die enkel voor het geld werkten en niets met patiënten hadden. Ze waren meer met hun laptop bezig dan met de patient

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ondeskundig, keiharde vrouwen met geen in voelingsvermogen.

    Zo blij met buurtzorg Loosduinen

    Ik ben zo blij met buurtzorg Loosduinen. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder van 88. Sinds bijna 2 jaar gaan ze in de ochtend langs om haar medicijnen te geven en haar ontbijt/lunch klaar te maken. Als er iets is dan bellen ze me om te overleggen. Het is een klein team en mijn moeder vindt ze allemaal aardig. Ze zien ook wanneer ik het te zwaar krijg en zeggen ook meid ga lekker een weekje weg dan maken wij in de avond het eten warm. Mijn moeder eet nl iedere dag bij me.

    Sterke punten
    Lief, doortastend en meedenkend

    Zwakke punten
    Ik kan echt niets verzinnen. Als ik mijn vriendinnen hoor over de zorg voor hun ouders dan kan ik alleen maar ontzettend blij zijn!

    Klachtenbehandeling Buurtzorg Nederland vol leugens

    Mijn man is 5 aug.overleden. Ik heb een klacht ingediend over het gevecht om professionele hulp, omdat ik 9 mei een PTZ verklaring kreeg van het Meander Ziekenhuis in Amersfoort. Er werd me duidelijk gemaakt dat ik de zorg niet allen aan zou kunnen. Dat werd zoals u kunt lezen “ Buurtzorg Bunnik een nachtmerrie” Het antwoord was , dat ik geen hulp accepteerde, want ik wilde privacy. Een grote leugen.De brief aan Achmea eind mei heb ik in mijn bezit, waardoor ik dat kan bewijzen. Pas eind mei kreeg ik na flinke woordenwisselingen minimale hulp. Je bent al zeer verdrietig en dan wordt je ook nog zo afschuwelijk behandeld.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ook nog leugenaars


Bezoek Buurtzorg

Schrijf een review