Reviews over Thuiszorg aanbieders


    Lui en klantonvriendelijk - Review over Icare

    Al 12 jaar betaal ik via automatische incasso mijn lidmaatschapspremie. Zelden heb ik gebruik van hun diensten gemaakt. Een paar jaar geleden ben ik verhuisd en van bank gewisseld. Hierover heb ik contact met ze gehad; 'Ik wil graag lid blijven en blijven betalen, maar ik heb wel een ander rekeningnummer'. Krijg ik een email dat er een brief naar mijn adres is verstuurd. Natuurlijk nooit gekregen en een jaar later krijg ik opeens een Incassobureau (GGN) aan de telefoon. Of ik niet even 60eu aan hen wil betalen, omdat er nog een rekening van ICARE van 20eu openstaat. Direct met ICARE gebeld en hen dit verteld. Ze geven toe dat ze een fout hebben gemaakt, maar vanwege personeelstekort heeft het 'management' besloten om de achterstanden weg te werken door alle openstaande posten maar naar een incassobureau te sturen. Eén telefoontje of emailtje naar mij was genoeg geweest, mijn gegevens zijn gewoon bij hen bekend. De klantenservicemedewerker kon niets voor mij doen, omdat het nu over is genomen door het incassobureau. Dit bureau heeft toegegeven dat ICARE een fout heeft gemaakt en verzekert mij ervan dat ik de incassokosten niet hoeft te betalen. Het proces is nog lopend, ik wacht af. Al met al heeft I(DON'T)CARE voor mij een luie en klantonvriendelijke indruk achtergelaten.

    Allerzorg vindt cliënt vooral een planningsprobleem - Review over Allerzorg

    Kwaliteit van de zorg is net roulette. Je weet nooit wie er komt, wanneer of wat ze doen. Communicatie onderling is sterk persoonsafhankelijk. Sociale vaardigheden van vooral jongeren laten sterk te wensen over. ( binnenkomen end dan zeggen : naar bed, naar bed). Klachtenprocedures worden niet nageleefd of zelfs niet bevestigd.

    Sterke punten
    Wondverpleegkundige hulp

    Zwakke punten
    Organisatle, communicatie, planning, nakomen zorgplan.

    Betrokken - Review over Buurtzorg

    Ongelofelijk hoe betrokken deze mensen zijn! En de inzet die ze hebben. Een gave

    Uitstekend - Review over Thuiszorg De Zellingen

    In de korte tijd dat mijn moeder zorg heeft gekregen van de thuiszorg van de Zellingen is dit heel erg goed bevallen. De betrokkenheid en zorgzaamheid van de verpleging is erg goed. En ook de zorg naar de mantelzorger is uitstekend, ze hebben mij erg goed geholpen en veel zorg uit handen genomen. Geen moeite is hen teveel!

    Sterke punten
    Betrokken bij patient en mantelzorger.

    Zwakke punten
    Zijn er niet!

    Uitmuntend - Review over Zeelandcare Thuiszorg

    Ik ben het absoluut niet met onderstaande reviews eens. Zeelandcare heeft verschillende regio's en ik ken 9 verschillende personen in ons dorp en in omliggende dorpen die hulp van Zeelandcare hebben. (Regio Schouwen Duiveland en Goes). In onze regio is een budget op de uren en iedere aanbieder geeft nooit meer dan 2uur behalve Zeelandcare. Als je heup breekt, krijg je gerust 2uur extra per week, bij vermoeidheidsklachten gerust 3maanden 1uur extra. Ik heb nooit gehoord dat je op Schouwen en in Goes niet teruggebeld wordt. Heel respectvol personeel. Waar ze bij mijn moeder in verzorgingshuis weigerde mondkapjes aan personeel te geven, faciliteerde Zeelandcare ze aan de hulpen die schoonmaken. Zie je vanwege corona zorg niet zitten, bellen ze je 2x per week met je of alles goed gaat en of ze ergens bij kunnen helpen. Als je als client niet kan krijg je altijd een ander moment zorg. Er is altijd vervanging in vakantie als de hulp er niet is. Het waren volgens alle mensen die ik heb gesproken echt engelen in coronatijden. Vooral een jongere man is bij de 9 die ik ken en enkele die al uit zorg zijn zeer behulpzaam, en heeft ook veel kennis van zorg zelf en daarom heel adequaat en zeer menselijk in uitbreiden van extra uren, dat heb ik verder nergens gehoord. En nog een iets deze mensen komt echt aan huis om indicaties te beoordelen en geven ook alle info voor strijkservice, alarmering en hulpmiddelen,etc en die man schrijft nooit rekeningen voor deze service en heb ingecheckt bij waar hij naar doorverwijst, krijgt geen fee, ze kennen hem niets eens, gewoon liefdevol helpen. Cak rekening kloppen exact, nooit een minuut extra declareren. Heel anders als bij de collegaaanbieders in Goes en Zierikzee. Hulpen zijn absoluut in de wieg gelegd om schoon te maken, zeer betrouwbaar en deskundig. Zijn zelf ook ook zeer tevreden over de organisatie. Dat stralen ze ook uit. Een aanbeveling waard!

    Sterke punten
    Ik ben het absoluut niet met onderstaande reviews eens. Zeelandcare heeft verschillende regio's en ik ken 9 verschillende personen in ons dorp en in omliggende dorpen die hulp van Zeelandcare hebben. (Regio Schouwen Duiveland en Goes). In onze regio is een budget op de uren en iedere aanbieder geeft nooit meer dan 2uur behalve Zeelandcare. Als je heup breekt, krijg je gerust 2uur extra per week, bij vermoeidheidsklachten gerust 3maanden 1uur extra. Ik heb nooit gehoord dat je op Schouwen en in Goes niet teruggebeld wordt. Heel respectvol personeel. Waar ze bij mijn moeder in verzorgingshuis weigerde mondkapjes aan personeel te geven, faciliteerde Zeelandcare ze aan de hulpen die schoonmaken. Zie je vanwege corona zorg niet zitten, bellen ze je 2x per week met je of alles goed gaat en of ze ergens bij kunnen helpen. Als je als client niet kan krijg je altijd een ander moment zorg. Er is altijd vervanging in vakantie als de hulp er niet is. Het waren volgens alle mensen die ik heb gesproken echt engelen in coronatijden. Vooral een jongere man is bij de 9 die ik ken en enkele die al uit zorg zijn zeer behulpzaam, en heeft ook veel kennis van zorg zelf en daarom heel adequaat en zeer menselijk in uitbreiden van extra uren, dat heb ik verder nergens gehoord. En nog een iets deze mensen komt echt aan huis om indicaties te beoordelen en geven ook alle info voor strijkservice, alarmering en hulpmiddelen,etc en die man schrijft nooit rekeningen voor deze service en heb ingecheckt bij waar hij naar doorverwijst, krijgt geen fee, ze kennen hem niets eens, gewoon liefdevol helpen. Cak rekening kloppen exact, nooit een minuut extra declareren. Heel anders als bij de collegaaanbieders in Goes en Zierikzee. Hulpen zijn absoluut in de wieg gelegd om schoon te maken, zeer betrouwbaar en deskundig. Zijn zelf ook ook zeer tevreden over de organisatie. Dat stralen ze ook uit. Een aanbeveling waard!

    Zwakke punten
    Zijn erg begaan en bewogen met cliënten, kijken nooit om naar hun eigen geld. Hopen dat ze dit volhouden.

    Waardeloze behandeling - Review over Cordaan Thuiszorg

    D..Oor een beenbreuk kon ik een aantal huishoudelijke klussen niet meer doen.cordaan gebeld.intake gehad kreeg na drie dagen brief van de gemeente met toestemming.zou papieren van Cordaan krijgen na een aantal keren gebeld twee weken later kreeg ik die weer twee weken later afspraak hulp. Werd afgebeld wegens ziekte.kan ge beuren weer zelf gebeld voor nieuwe afspraak. Maar er niemand gekomen.op de afgesproken tijd.gebeld 36wachtende voor mij.konden niks doen ben ondertussen zes weken verder.

    Sterke punten
    Tot nu toe niks

    Zwakke punten
    Waardeloos

    Extra Dochter is begaan met patiënten en medebewoners! - Review over ExtraDochter

    Ik heb Extra Dochter ingehuurd om mijn man, met zorg, thuis te kunnen verzorgen ipv het verpleeghuis waar hij woonde. Ik heb hem opgehaald vanwege het Corona virus, waar bezoek niet meer mogelijk was en het voor ons onverteerbaar was om elkaar niet meer te mogen zien. Zonder de inzet van Extra Dochter was dit nooit gelukt, behalve dat, zij hebben oog voor welke zorg er gegeven moet worden en kunnen bij verandering van de vasculaire dementie, direct schakelen. Wat een super team heb ik, die elke dag vol enthousiasme mijn mans laatste levensfase, waardig maken. Zij zorgen niet alleen voor ernstig zieke mensen, maar begeleiden ook oudere of eenzame mensen die een luisterend oor nodig hebben, of die gebruik maken van hulp bij boodschappen doen of ter ondersteuning van een ziekenhuis bezoek. Kortom een organisatie die de mens nog als mens behandeld. Fantastisch!

    Sterke punten
    Meedenken, souplesse, menselijk, iedere casus heeft een andere benadering nofibb

    De zorgverleners zijn niets anders dan groente en fruit plukkers - Review over ZorgCompaan

    De patiënt wordt niet mee gedaan, hooguit voor de tv gezet. Geen zorg wordt er gegeven, hooguit toezicht.

    Zwakke punten
    Beloven en niets nakomen.

    Goede zorg - Review over HerfstZorg

    De medewerkers van HerfstZorg doet er alles aan om je het naar je zin te maken. Ze helpen je met boodschappen halen, eten koken (nederlandse en eten uit andere landen) HerfstZorg is erg flexibel, je kan aangeven op welke tijd je wil dat ze komen.

    Sterke punten
    Flexibel Altijd op tijd

    Zwakke punten
    Geen

    Uw Zorgcompaan - Review over ZorgCompaan

    Uw Zorgcompaan zegt een zorgcontract eenzijdig op, wat wettelijk gezien verboden is, omdat volgens hun de hulpvraag is veranderd, niet volgens medici, maar volgens zichzelf. Dement, blijft dement volgens mij. Uw Zorgcompaan beschrijft in hun brochure elke zorg te kunnen leveren, zodat iedereen thuis kan blijven wonen. Het bedrijf heeft zeer onervaren mensen in dienst, uitzonderingen nagelaten. Kortom, wanneer je in de problemen wilt komen, raad ik u dit bedrijf zeker aan. In mijn geval laten ze je 3 x zonder zorg zitten, binnen 1 maand, omdat zij het personeel niet kunnen leveren, of gewoon wegloopt, maar nemen wel nieuwen klanten aan tijdens de Corona crisis .Op een zaterdag wordt je medegedeeld dat er de volgende dag geen zorg meer komt, want de zorgverlener die er was, moest naar huis en het contract wordt ook maar direct beëindigd. Uw zorgcompaan heeft 5 dagen de tijd gehad om een nieuwe zorgverlener te zoeken, Dan word je alleen achtergelaten, Met een doodzieke man, die je niet alleen kunt verzorgen, zonder alternatief, zodat ik de zware beslissing heb genomen, mijn man tijdelijk naar een crisisplek te brengen, alwaar ik mijn man 2 weken niet mag zien vanwege de quarantaine. Ik wil mijn man juist in zijn eigen huis zorg, hulp en vooral liefde geven, zodat ik waardig afscheid van hem kan/kon nemen in zijn eigen omgeving. Het personeel ligt lekker op jouw bank erotische films te kijken of zitten de achter de telefoon of computer zonder aandacht voor de patiënt, zonder deze enigszins te te begeleiden, en zetten dan maar de tv voor hem aan, wat hij niet meer begrijpt, of boeit, waardoor de patiënt er nutteloos en alleen ernaast zit. Daar wordt hij onrustig van en aangezien hij zich niet kan uiten, gaat hij op zoek naar zijn partner, die juist ontlast moet worden, maar die hem wel de aandacht kan geven die hij nodig heeft. Te zware dementen mensen, kan het bedrijf niet aan, dan wordt de werkdruk te hoog. Pas op! En zeker met het “onafhankelijk bureau” die al uw zaken regelt op kosten. Volgens mij moet uw zorgcompaan het zorgplan schrijven, maar dat moet je zelf doen. Rapportage wordt vergeten, of niet opgeschreven. Daarbij, dwingen ze je bijna, om de financiën door hun “onafhankelijke” budgethouder te laten regelen, terwijl er bijna zeker, belangenverstrengeling is. Deze zorgaanbieder heeft al 19 bedrijven gehad, van makelaar, tot financiële hulp aanbieder, uitzendwerk etc. Een verpleger en partner “de groenteman”, zouden juist heel integer met deze kwetsbare mensen en partners moeten omgaan. Misschien kunnen ze iets leren qua menselijkheid van hun Zorgcoördinator N.

    Sterke punten
    Hun zorgcoördinator, die er altijd is en helpt waar nodig ,maar machteloos is.

    Zwakke punten
    Ze beloven in hun brochure patiënten tot aan hun dood te kunnen begeleiden, maar hebben daar niet de juiste en ongeschikte mensen voor in dienst. De eigenaar praat zoveel, zonder dat je hem mag onderbreken, zodat je je klachten niet goed kunt bespreken, hij wuift het weg als: dat laten wij even buiten beschouwing, dat wordt later wel opgelost etc. Uw Zorgcompaan heeft eerder het contract opgezegd omdat mijn man tijdelijk (1 dag) naar het ziekenhuis moest om medische oorzaken uit te sluiten. Hij schakelt zelf een invaller in en zegt dat ik zelf de extra zorg heb aangevraagd. . Wat totale nonsens is. Het woord ‘‘RUIS” is ook een favoriet woord van de eigenaar. Klachten worden niet afgehandeld of serieus genomen en worden in de ijskast gezet. Ga vooral geen inlichtingen aanvragen bij andere Thuishulp organisaties want dan word je voor alles uitgemaakt, wat zeker niet klantvriendelijk is.

    Oplichters - Review over Zeelandcare Thuiszorg

    Ik ben het helemaal eens met de andere revieuws. Schandalig dat dit bedrijf thuiszorg mag leveren,het gaat hier niet om goede zorg leveren maar om geld binnen te halen.Ze werken ook nog veel samen met consult buro's die ook maar uren declareren maar niet de beloofde zorg geven,en houden elkaars hand boven het hoofd.Hoop dat er eens onderzoek wordt gedaan naar deze werkwijze.

    Sterke punten
    Het binnenhalen van geld

    Zwakke punten
    Niet kundig

    Persoonlijk en vriendelijk - Review over Carinova

    Goede hulp gehad thuis.

    Sterke punten
    Persoonlijk en vriendelijk.

    Huishoudelijke hulp - Review over Carinova

    De planning over indeling medewerkers huishoudelijke hulp kan beter

    Sterke punten
    De ongeveer 20 verschillende medewerkers die ik heb gehad door ziekte vaste kracht zijn allemaal aardig en bezorgzaam overgekomen. Maar de planning laat te wensen over.

    Zwakke punten
    Beloven hulp die niet komt. Organisatorisch laat men nog wel een steekje vallen. Communicatie naar medewerksters van het bedrijf kan beter.

    !! - Review over Thuiszorg De Zellingen

    Mijn moeder krijgt al ruim een jaar thuiszorg van de Zellingen. Prima zorg door uitstekende verzorgenden. Leuke aardige mensen. Petje af!!

    Sterke punten
    Betrokkenheid, voelt als familie!! Professionaliteit.

    Zwakke punten
    kleinigheden, niet de moeite waard om daar over te zeuren.

    Fijne ervaring - Review over Buurtzorg

    Het team dat mij helpt is begripvol, vriendelijk en alert. Ze lijken de tijd te hebben voor mij, ze houden in de gaten hoe het met mij gaat, vragen naar mijn welzijn en zijn ook ok als ik er niets over wil delen. Ik zie in de rapportages de belangrijke punten terug. Hoewel ik ook zie dat de één beter rapporteert dan de ander, af en toe mis ik iets in de rapportage wat ik wel verteld heb, maar tot nu toe waren dat geen zeer belangrijke zaken en ik kan nog prima zelf regie voeren dus in principe niet nodig. Prima ervaring tot nu toe.

    Sterke punten
    Flexibel, lijken tijd te hebben, geïnteresseerd, begripvol

    Zwakke punten
    Ik heb de indruk dat er binnen het team veel gevraagd word van elkaar... ieder is altijd paraat om gebeld te worden voor extra werk en ik vraag me af of dit niet en te grote wissel gaat trekken op de medewerkers, 1 medewerker stopt ook om die reden. Ze zijn heel toegewijd, maar burn out ligt wel op de loer. Mede wellicht door een personeelstekort info de zorg???

    Slecht - Review over Zeelandcare Thuiszorg

    2 keer hulp in de huishouding gehad. Nu al 4 weken niemand geweest, beloven iedere keer van alles maar komt niks van terecht.

    Sterke punten
    Zijn er niet

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar Bellen niet terug Sloven van alles maar maken niks waar

    Schandalig - Review over Thuiszorg Dotte

    Voorafgaand indicatie/zorgplan is nooit gemaakt! De thuiszorgverleners die twee keer per dag zou komen kwamen vaak heel laat of "gewoon" helemaal niet, zonder voorafgaand overleg. Kantoor is via mail en telefonisch vaak niet te bereiken. Als er überhaupt contact is via de mail, wordt er schandalig gereageerd! Daarbij staan er op hun site onwaarheden; bv over de vergoeding via zorgverzekering, zij hebben géén contract met zorgverzekering! Schandalig hoe de organisatie omgaat met voornamelijk kwetsbare mensen!! Eigenlijk helemaal geen één ster waardig!

    Sterke punten
    GEEN!

    Zwakke punten
    Alleen maar zwakke punten, geen goed woord voor over!! SCHANDALIG!

    Komen afspraak niet na. - Review over Thuiszorg De Zellingen

    Aan de telefoon al medewerkers die niet begrijpen wat je bedoelt als je vraagt om een indicatie na enige tijd viel het kwartje zouden op maandag terug bellen op donder nog niks gehoord. ..waardeloos ben afhankelijk van dit soort organisaties andere gebeld.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Medewerkers zonder kennis van zaken

    Onbeschoft - Review over Zuster Jansen

    Vandaag gebeld met de vraag om terug te bellen. Meneer van zuster Jansen belt terug en zegt: goedendag u heeft net gebeld en bent op zoek naar zorg maar wij hebben geen zorg! Succes met verder zoeken.... en gooit zo de telefoon op! Echt waanzin!!

    Sterke punten
    Geen dus, ja asociaal zijn

    Slecht - Review over Buurtzorg

    Ik kan mezelf nog insoppen en afspoelen echter mijn haren wassen lukt niet meer. Dat laatste stukje zelfredzaamheid zorgt er nu voor dat ze niet meer komen om te helpen met haren wassen. Dat probleem mag ik helemaal zelf oplossen. Dit was niet IN OVERLEG MET DE CLIENT maar een MEDEDELING !! Inmiddels 3 jaar zorg van Buurtzorg echter evaluaties heb ik nooit mee mogen maken. Er wordt aangedragen dat de medewerkers in de keuken / woonkamer zitten. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Hoe kun je van daar uit in vredesnaam bepalen of je client hulp nodig heeft ?

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    De zorg

    Zeer slechte ervaringen - Review over Vitras

    Zeer slechte ervaringen met vitras op elk gebied. Van thuiszorg, welzijn en begeleiding naar wsnp. Verder zeer ondoorzichtig organisaties. Klachten blijven liggen en bij vitras is men zeer passief.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Zorg uit het hart - Review over MemCare Thuiszorg

    Na verschillende zorgverleners gehad te hebben met hun mooie praatjes heeft memcare woord bij daad gehouden.alle zorg die ik nodig had is uitstekend en naar behoren uitgevoerd.ik voel mij opgelucht en ben zeer tevreden.

    Sterke punten
    Wat memcare bespreek over de zorg wordt daadwelelijk uitgevoerd en meer

    Zwakke punten
    Ik zelf heb niks te kort kwa zorg en hulp.

    Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg te verlenen - Review over Buurtzorg

    Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patinten over de rug van de patint en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patinten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg te verlenen - Review over Buurtzorg

    Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patinten over de rug van de patint en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patinten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    Nooit aan beginnen - Review over Icare

    Nooit aan thuiszorg bij icare beginnen jij hebt totaal geen inspraak in tijden altijd wisselend personeel waardoor je elke dag opnieuw moet uitleggen wat er moet gebeuren.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zo flexibel als een loden deur