Nieuwste Reviews

Privazorg - geen aanrader, slecht

0

Review:
Vader is verpleegd door privazorg, geen aanrader.
Personeel neemt veel te veel klanten aan, kantoor is daar verantwoordelijk voor maar ontduikt deze. Vader bleek een "te zware" patiënt te zijn voor privazorg, het werd gemeld door een van de verzorgsters, maar hier is niks mee gedaan. Iedereen kwam steevast te laat en moest snel weer weg. Slechte communicatie met kantoor. Moest een maal het noodnummer bellen, maar deze werd niet opgenomen. Na 2 uur stuurde ik een sms of ik aub gebeld kon worden, en eindelijk gebeurde dit. Wat als er iets werkelijk mis was gegaan? Ik wilde meedelen dat wij over moesten gaan naar 24 uurzorg, en iedereen begrijpt waarom dit is! Niks geen empatisch vermogen, het werd gemeld aan de verzorgsters, maar geen woord kon er gezegd worden als "sterkte" of "dank" of "succes". Helaas is er ook echt een ongeluk gebeurd tijdens het verzorgen met mijn vader, dit had misschien ook een gediplomeerde verpleegkundige kunnen overkomen, maar hier is nooit op terug gekomen of excuses voor aangeboden.

Zwakke punten:
-slechte communicatie met kantoor
-altijd te laat
-te gehaast
-personeel stopt zich vol met klanten
-geen reactie op noodnummer buiten kantoortijden
-enz enz

Slb De jong beveelt Privazorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - 'We weten dat u een ziekte heeft'

0

Review:
Zorg conform Buurtzorg: Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt.

Als je niet weet welke progressieve aandoening de client heeft en wat de invloed hiervan is op de persoonlijke situatie van de client kun je geen goede zorg thuis leveren. Zorgverleners zitten tijdens mijn zorg te rapporteren echter rapportage over mij ontbreekt volledig. Zelfs huisartsen- en specialistenbezoek wordt niet gerapporteerd. Hoe mijn leven eruit ziet wordt niet naar gevraagd. Ze weten enkel dat ik een ziekte heb. Na 2,5 jaar ben ik nog altijd een nummer met een ziekte.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Totaal geen belangstelling voor de persoonlijke situatie en aandoening van de cliënt.
Reden om niets te vragen: 'u bent jong'. Tja .... ?!?

Anoniem beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Icare - Met een zorginstelling heb je er als mantelzorger

0

Review:
Als mantelzorger ben je vaak afhankelijk van instanties als I-Care. Je kan niet zonder. Ik ben ook blij dat er steun is. Maar wat ik erg vind (en dat zal bij andere zorginstanties ook zo zijn) is dat bij de zorg voor mijn demente moeder geen oog is voor de dingen die zij nog wel kan. Het is makkelijker om dementen gewoon maar gelijk monddood te verklaren. Zo erg vind ik dit voor mensen met dementie! Er zijn nog zoveel dingen die ze wel kunnen. Maar als externe zorgverlener zul je je dan moeten verdiepen in de persoon. Er is ook veel verloop in de zorgverleners aan huis. Steeds maar weer een nieuw gezicht. Steeds weer een vreemde in het huis van mijn moeder. "Mevrouw herkende me niet en deed naar tegen me", staat er in het dagverslag. "Ik ben maar snel weggegaan. Mevrouw is erg wantrouwend." Kennelijk beseft men niet dat het huis van 'mevrouw' haar eigen privedomein is. En dat die stagiares (zoveel!) en nieuwe zorgverleners die direct bij haar in de keuken staan niet altijd direct welkom zijn.

Sterke punten:
Er zijn lieve zorgverleners die wel een band opbouwen met mijn demente moeder en menselijk zorgzaam zijn.

Zwakke punten:
Het systeem. Het is berekend. Het gaat om banen en werk. Zorgverleners verdiepen zich niet altijd wezenlijk in de mens die zij moeten verzorgen. Er zit rijp en groen in rijp in de zorgverlening omdat de vraag naar zorg op dit moment zo groot is.
Wanneer het had gekund, had ik zorg op menselijke en vriendenmaat voor mijn moeder georganiseerd.

Privazorg - Slechte communicatie

0

Review:
Heb met mijn vaste dames fijn contact.
Zijn aardig en zorgzaam.
Alleen is het personeel op kantoor erg onbetrouwbaar en ondeskundig!!!
Waardoor veel mis gaat en de verzorgers niet veel aan kunnen doen
Afspraken niet nakomen waardoor ik een aantal keer heb zitten wachten op zorg die niet kwam.
Wanneer je klachten hebt en ze beld ligt het nooit aan hun!!!

Sterke punten:
Fijne deskundige verzorgsters.
Stuk voor stuk nette dames

Zwakke punten:
Slechte communicatie op/met kantoor.
Afspraken komen ze niet na.
Laten je zonder problemen zonder zorg zitten als er geen personeel is.
Nemen teveel cliënten aan en hebben te weinig personeel daarvoor.

Nicole beveelt Privazorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Programma kassa over de PTz- verklaring

0

Review:
Bij het programma Kassa werd geklaagd dat verzekeringen maar 12,5 uur zorg verlenen bij een terminale patiënt. Ook mijn man die terminaal was had dus recht op 12,5 uur zorg. Dit werd ook toegestaan door de verzekering Aevitae onderdeel van VGZ. Echter Buurtzorg in Bunnik weigerde , die zorg te verlenen, want dat kostte volgens hen voor Buurtzorg geld. Dit is letterlijk een gevecht met Buurtzorg geworden. Ook Buurtzorg Nederland loste dit niet op. Pas toen ik compleet door mijn rug ging en amper nog kon lopen kreeg ik 12,5 uurs zorg 5 dagen per week. Dus niet eens 7 dagen. Constant zeuren of de kinderen niet meer mantelzorg konden overnemen. Ik heb een klacht ingediend bij Buurtzorg Nederland en doodleuk kreeg ik als antwoord dat ik niet meer zorg wilde vanwege privipacy. Conclusie: de mensen bij kassa klaagden , dat 12,5 uur zorg te weinig was, maar ik kreeg helemaal niets. Ja, 3 keer hebben ze mijn man gewassen en dan moest ik meer dweilen, want de hele vloer was kletsnat. En even fragmin spuiten. In het weekend super- pubis katheter schoonmaken en dan kon ik het iedere keer bijplakken, omdat het slecht geplakt was. Buurtzorg Bunnik was zeer ondeskundig en keiharde verpleegkundigen, die enkel voor het geld werkten en niets met patiënten hadden. Ze waren meer met hun laptop bezig dan met de patient

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Ondeskundig, keiharde vrouwen met geen in voelingsvermogen.

Riek Kerkhof beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

ZorgAccent - Vreselijk na overlijden patiënt.

0

Review:
Tijdens haar leven heel tevreden.
Heel cru dat ze na haar overlijden (tot haar overlijden is ze verzorgd door zorgaccemt) blijven ze mailen of ze klant wil blijven. Gemaild dat dit niet nodig is omdat ze overleden is en dat dit soort mails heel vervelend en emotioneel zijn.
Krijg ik notabene, 11 maanden later, op haar verjaardag een brief dat de premie incasseren niet lukt! Of ze het juiste ibannummer wil doorgeven! Tranen met tuiten dus. Dank je wel zorgaccemt.

Sterke punten:
Personeel leuk en optimistisch

Zwakke punten:
Administratie
Inlevingsvermogen

Inge beveelt ZorgAccent NIET aan bij vrienden/bekenden

Zorgdetail - Zeer ontevreden

0

Review:
Met Richard Prins en Els Mauritz in 2017 in zee gegaan voor training van mijn team. Leek allereerst erg positief. Wel heel prijzig. Na training geen beloofde terugkoppeling en bijbehorende evaluaties en documenten etc. ontvangen. Het bleef stil. Na meerdere pogingen contact gekregen en bleek dhr. Prins ernstig ziek. Kan gebeuren, maar beloofd werd dat we alsnog alle naslagwerken toegezonden zouden krijgen. Tot nu toe niets. Meerdere malen gebeld en gemaild en wordt niet op gereageerd. Ik krijg werkelijk niemand meer te pakken alsof men van de aardbodem verdwenen is. Ons geld is daarmee ook verdwenen. Daar waar ik bij aanvang dacht een goede keuze te hebben gemaakt heb ik nu spijt en beveel deze zeker niet aan!

Sterke punten:
Eerste kennismaking

Zwakke punten:
Niet meer bereikbaar. Komen beloftes niet na, maar vangen wel een hoop geld.

Niemeijer beveelt Zorgdetail NIET aan bij vrienden/bekenden