Reviews over Thuiszorg aanbieders


    Genaaid waar je bij staat

    Review over Buurtzorg

    1 jaar keihard gewerkt.
    En dan krijg je een eindafrekening wat om te huilen is.! Klopt helemaal niks van.
    Eindejaarsuitkerijg kon ik ook naar zwaaien.
    Of ter weg ga er niet werken.

    afspraken maken zeer moeilijk

    Review over Icare

    tja dan heet je icare met duizende personeel in dienst maar kun je geen als zorg nodige afspraken maken
    ivm met personeel te kort dat gebeurt nog al eens vaak in Meppel met icare
    dus erg betrouwbaar op dit gebied zijn ze niet
    behandeling zelf gaat dan als het lukt met afspraken wel goed

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    vaak afzegging ivm zogenaamd te weinig personeel

    Slecht

    Review over Zeelandcare Thuiszorg

    Zeer slecht bedrijf,

    Sterke punten
    Zeelandcare is een bedrijf wat snel dreigt met rechtzaken. Helaas moet je een ster invullen, maar waard zijn ze het zeker niet

    Zwakke punten
    Alles

    Ongeïnteresseerd

    Review over Zuster Jansen

    Ben gedesillusioneerd om als verpleegkundige te gaan werken voor Zuster Jansen. Word met meerdere e-mails afgepoeierd met een stortvloed aan vragen waarop ik nu nog geen antwoord kan geven. Ik wil eerst een oriënterend persoonlijk gesprek, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Ik hoop dat hulpvragers minder onpersoonlijk en bureaucratisch behandeld worden.

    Slechte begeleiding stagiaire

    Review over Buurtzorg

    Allereerst wil ik beginnen met het delen dat elke organisatie bestaat uit collega’s waarmee je bij de ene persoon wat meer een klik kunt hebben dan bij de ander. Dat is normaal, want wij zijn allemaal mens en verschillend!
    Echter, wederzijdse respect, begrip en beleefdheid zijn (voor mij) belangrijke punten die bijdragen aan een betere samenwerking in het team waarin er gewerkt word.

    In augustus 2022 tot en met januari/februari 2023, mocht ik in het laatste schooljaar niveau 4, bij buurtzorg Lombardijen stage lopen.
    In mijn schoolcarrière heb ik in de jaren ervaring mogen opdoen in o.a een PG afdeling, revalidatie neurologie afdeling en de somatiek afdeling.

    De thuiszorg was voor mij een geheel nieuwe werkomgeving waarin ik, ondanks mijn voorkeur aan de revalidatie, toch enthousiast was over een nieuwe omgeving waarin ik nieuwe richtlijnen en werkwijzen kon leren.

    Als werkbegeleidster, kreeg ik een jonge vrouw rond de 30 die (toen destijds) zelf de opleiding tot HBO vpk volgde.

    Omdat ik niet teveel in details wil gaan, vanwege de teveel aan typewerk en ik bang ben dat dit niet volledig gelezen gaat worden (wat ik mij kan voorstellen), wil ik tot mijn conclusie komen dat ik de begeleiding als slecht heb ervaren door deze dame.

    Ik deed hartstikke mijn best om het schooljaar te redden, door middel van het noteren van aantekeningen, het opnemen van tips en feedback en het voorbereiden van mijn route de avond voordat ik zou gaan stage lopen. Vanwege ziekte omstandigheden in de familie heb ik het jaar helaas niet kunnen afronden (wat ook normaal was aangezien het niet erg is om te vertragen in mijn studie).

    In de periode dat ik stage heb gelopen, liep ik tegen bepaalde punten aan met betrekking tot mijn leerproces. Zo had ik het gevoel dat ik mijn examens niet op tijd zou kunnen uitvoeren en inleveren en kreeg ik het gevoel dat er te weinig vpk handelingen aanwezig waren om mijn ‘laatste’ paar handelingen af te kunnen tekenen.

    Omdat buurtzorg Lombardijen kleinschalig is, en dus niet bestaat uit een ‘groot’ team, waren er dus ook geen examinatoren op de werkplek.

    Mijn examinator die mij zou kunnen examineren, moest eerst een cursus tot examinator volgen voordat zij mij mocht gaan examineren. Daarnaast gaf zij aan, nadat ik aangaf dat ik een planning had met betrekking tot het uitvoeren van bepaalde examens, dat zij eerst nog vakantie zou gaan hebben voordat zij deze cursus zou gaan volgen.
    Achteraf denk ik toch dat zij dit eerder hadden mogen regelen, omdat zij wisten dat er een niveau 4 stagiaire zou komen op de werkplek.

    Als je dit leest en jezelf hierin herkend, heb ik de volgende tips voor jou;
    - je mag wat meer lachen. En dan heb ik het niet over de bejegening naar de cliënten toe, want dat was goed, maar de bejegening naar jouw leerlingen toe.
    - Als een leerling iets fouts doet, benader de leerling door middel van de juiste feedback (hamburger methode, compliment, tip, compliment). Dat geeft een vertrouwd gevoel tegenover de leerling.
    - probeer niet te reageren in emotie. Als een leerling uit vertrouwen aangeeft dat hij/zij ‘het gevoel heeft’ gekregen dat er in een situatie met jou sprake kan zijn geweest van miscommunicatie, zeg dan niet ‘niet invullen voor een ander, dat is niet zo’.
    - zeg niet tegen een leerling dat hij/zij het niveau niet beheerst van de desbetreffende opleiding omdat zijn of haar verslagje niet goed genoeg voor je was, want dat komt beledigend en ontmoedigend over. In plaats daarvan kun je zeggen dat er ruimte is om te werken aan het bevorderen van het niveau waarin hij/zij de studie van volgt en probeer positief over te komen om hem of haar motivatie en enthousiasme te geven om eraan te werken.

    Bedankt voor het lezen!

    Sterke punten
    De zorg naar cliënten toe.

    Zwakke punten
    De begeleiding en omgang naar leerlingen en stagiaires toe.

    Intake

    Review over 24 Uurs zorg

    Alleen intake gehad via deze organisatie, en ik kan zeggen (en vergelijken) dat deze heel professioneel was. Kennis van zaken, to the point, tipsgevend over vergoedingen van het zorgzwaarte pakket en vriendelijk. Afgesproken oude zorgorganisatie af te bouwen (anders zou schok voor mijn moeder te groot zijn) en met hen in december/januari in zee te gaan.
    Helaas is mijn moeder overleden, dus geen zorg afgenomen daar, dus over zorgverlening kan ik niks zeggen.

    Sterke punten
    Kennis van zaken, Nederlandse mevrouw die de intake deed (dus geen taalproblemen), tips en ook de doortastendheid.

    Zwakke punten
    Zorgverleners zelf kregen daar minder uitbetaald dan bij degene bij wie ze zaten. Die kon ik daardoor niet ' meenemen'. Was voor ons wel een puntje, daar we heel goede hadden. Dan vraag je je af waarom we bij de oude weggingen, maar dat is een ander verhaal. <br />
    Ik wil best meer betalen voor de zorg die zij geven, als het naar naar de zorgverleners gaat. Wlz pgb hoeft niet helemaal naar hen (er zijn ook nog andere kosten), maar wat meer vragen mag wel. Zorgverlener's moeten er ook een goed bedrag voor krijgen.

    Blij met de aandacht en warmte

    Review over ZorgCompaan

    We zijn als kinderen heel blij geweest met de zorg aupairs van Uw ZorgCompaan. Ze hebben mijn moeder ontlast en onze vader met de ziekte van Parkinson met veel aandacht en warmte verzorgd. Daardoor kon hij zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Waar we heel dankbaar voor zijn. Ook het team van Uw ZorgCompaan is toegewijd, betrokken en professioneel. We zouden deze zorg zeker aanbevelen.

    Sterke punten
    Betrokken
    Professioneel

    Waardeloos

    Review over Cordaan Thuiszorg

    Wat een waardeloze zorg. Grote mond, altijd iemand ziek en gauw alles afraffelen.Een schande in een woord. Ben weg gegaan bij ze en er komt een formele klacht. Maar wel de rekening indienen, ga nakijken hoeveel tijd ze geclaimd hebben.Tram Zuid slecht, en de manager heeft grote mond als je assertief bent.

    Sterke punten
    Een enkeling doet wel zijn best.

    Zwakke punten
    Alles in een woord!

    Zeer slecht

    Review over Zeelandcare Thuiszorg

    Voor mijn moeder 94 jaar hebben we 1x in de week 2 uur hulp in de huishouding aangevraagd. \\r\\nVanaf november 2023 1x in de week hulp, komen dan 1x en dan 3 weken niet, en geen vervanger dus geen hulp.\\r\\nZe beloven iedere keer dat er een vaste hulp komt maar daar komt niks van terecht.\\r\\nOp email wordt niet gereageerd en telefoon wordt niet opgenomen, na 30min. nog in de wacht.\\r\\nIk kan helaas geen 0 sterren geven.

    Sterke punten
    Komen vaak NIET door drukte of ziekte.

    Zwakke punten
    Geen back-up voor als er iemand uitvalt.\\r\\nGeen vaste hulp, en ze weten van elkaar niet wat er gedaan is en gedaan moet worden. \\r\\nReageren niet op e-mails.

    Kennismakingsgesprek

    Review over Buurtzorg

    Het betreft een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor te leveren ADL zorg in Amnsterdam Centrum, waarbij de volgende punten aan de orde kwamen:

    Buurtzorg vroeg euro 80 (!) per uur.
    Bleek tijdens het gesprek
    - geen kennis te hebben m.b.t. ZVW versus WLZ
    - geen kennis te hebben over PGB, Modulair pakket of blokzorg.
    Kon slechts twee contactmomenten per week van 2uur leveren voor douchen en aankleden, maar
    accepteert tegelijkertijd geen andere zorgverleners/instellingen als zij (deze twee uur) zorg op zich nemen.
    Zal voor de te leveren twee uur drie uur in rekening brengen, waarvan 1 uur administratie.
    Wilde dit vrijblijvende kennismakingsgesprek in rekening brengen.
    Was tijdens het gesprek indiscreet over vorige bewoner van onderhavige rolstoelgeschikte woning.

    Datum van ervaring: 20 september 2023

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet klantgericht en inhalig, want euro 80 per uur is het tarief van een vervangende huisarts en ver boven de dor de overheid gestelde norm.

    Dankbetuiging

    Review over Happy HomeCare

    Goede morgen Martina, Seynab en Alex,

    Zoals jullie weten is zaterdag 3 Januari onze vader overleden.
    Hij heeft tot aan het laatste moment van zijn leven genoten en er alles uitgehaald. Maar helaas was zijn lichaam op en moesten wij afscheid van hem nemen.



    ik wil jullie allen bedanken voor jullie inzet waardoor mijn vader thuis kon blijven wonen.
    Zonder de lieve en goede zorgen van Agnes en Janka was dit niet mogelijk geweest.
    Zij hebben hem met alle energie die ze hadden voor mijn vader gezorgd en hielden van hem al een familielid.

    Dat was voor ons heel kostbaar.
    De liefde/respect was geheel wederzijds, mijn vader was op zijn beurt weer gek op hen.
    Nogmaals dank hier voor en ook voor de ondersteuning vanuit kantoor van HHC.

    Sterke punten
    Liefde en respect.

    Kennis van zaken

    Review over Happy HomeCare

    Ik ben echt onder de indruk van de geweldige service! Altijd vriendelijk, super behulpzaam en geduldig. Ze werken zelfstandig en weten precies wat ze doen. Echt een topervaring, aanrader voor iedereen!

    Sterke punten
    Vriendelijk, behulpzaam, geduldig, zelfstandig, kennis van zaken

    Zwakke punten
    Bij de intakegesprekken de verwachtingen van dienstverlening en hulpvrager duidelijker op elkaar afstemmen

    Slechte service

    Review over Verian

    Bij ziekte komt er gewoon geen hulp
    Zeggen dat ze te kort komen aan de tijd krijgen er een half uur bij en zeggen ze zo weinig en vervolgens komen ze van plaats een half uur langer maar een kwartier ,en dan dezer wel half uur schrijven
    En dat zal ook wel gebeuren met de uren dat ze niet komen
    Zeker geen aanrader.
    Als de vaste hulp er is gaat het vaak wel goed maar zodra er ook maar iets gebeurd kunnen ze hun verplichting niet nakomen .

    Sterke punten
    Als allen gaat met vaste hulp goed

    Zwakke punten
    Bij vakantie ,ziekte van hulp komen nee gewoon niet

    fantastisch

    Review over Happy HomeCare

    In contact gebracht door mijn moeders huisarts. Volgens haar heeft mijn moeder het beter dan in een hospice, en ze wordt de hele dag vertroeteld door liefde en aandacht. Schrik niet van dat het oost-Europeanen zijn met een taal (Engels/Nederlands) ding; ze zijn te lief voor woorden. Mijn moeder straalt als Liesbeth of Pavla weer komt. Er werd meteen gezorgd door Happyhomecare, en na een maand gestabiliseerd met telkens dezelfde gezichten. Mening van mijn moeder, ze wordt als een kind verzorgd door liefde en ze voelt veiligheid.

    Sterke punten
    Wordt allemaal met het Zorgkantoor begeleid. De dames (uit Oost-Europa), zijn te lief en zorgzaam voor woorden. Wat wordt mijn moeder, 95+, verwend, niet alleen maar met zorg, maar ook met echte liefde, op de (goede) ouderwetse manier! Ik kwam in contact via mijn huisarts, wat een oplossing. Als jet het vergelijkt met andere zorg voor mijn moeder staat de prijs/kwaliteit boven aan mijn lijstje.

    Zwakke punten
    Taal, maar praktisch geen probleem

    fantastisch

    Review over Happy HomeCare

    In contact gebracht door mijn moeders huisarts. Volgens haar heeft mijn moeder het beter dan in een hospice, en ze wordt de hele dag vertroeteld door liefde en aandacht. Schrik niet van dat het oost-Europeanen zijn met een taal (Engels/Nederlands) ding; ze zijn te lief voor woorden. Mijn moeder straalt als Liesbeth of Pavla weer komt. Er werd meteen gezorgd door Happyhomecare, en na een maand gestabiliseerd met telkens dezelfde gezichten. Mening van mijn moeder, ze wordt als een kind verzorgd door liefde en ze voelt veiligheid.

    Sterke punten
    Wordt allemaal met het Zorgkantoor begeleid. De dames (uit Oost-Europa), zijn te lief en zorgzaam voor woorden. Wat wordt mijn moeder, 95+, verwend, niet alleen maar met zorg, maar ook met echte liefde, op de (goede) ouderwetse manier! Ik kwam in contact via mijn huisarts, wat een oplossing. Als jet het vergelijkt met andere zorg voor mijn moeder staat de prijs/kwaliteit boven aan mijn lijstje.

    Zwakke punten
    Taal, maar praktisch geen probleem

    fantastisch

    Review over Happy HomeCare

    In contact gebracht door mijn moeders huisarts. Volgens haar heeft mijn moeder het beter dan in een hospice, en ze wordt de hele dag vertroeteld door liefde en aandacht. Schrik niet van dat het oost-Europeanen zijn met een taal (Engels/Nederlands) ding; ze zijn te lief voor woorden. Mijn moeder straalt als Liesbeth of Pavla weer komt. Er werd meteen gezorgd door Happyhomecare, en na een maand gestabiliseerd met telkens dezelfde gezichten. Mening van mijn moeder, ze wordt als een kind verzorgd door liefde en ze voelt veiligheid.

    Sterke punten
    Wordt allemaal met het Zorgkantoor begeleid. De dames (uit Oost-Europa), zijn te lief en zorgzaam voor woorden. Wat wordt mijn moeder, 95+, verwend, niet alleen maar met zorg, maar ook met echte liefde, op de (goede) ouderwetse manier! Ik kwam in contact via mijn huisarts, wat een oplossing. Als jet het vergelijkt met andere zorg voor mijn moeder staat de prijs/kwaliteit boven aan mijn lijstje.

    Zwakke punten
    Taal, maar praktisch geen probleem

    Positief bemiddelingkantoor

    Review over Zeelandcare Thuiszorg

    Goede deskundigeheid en bemiddeling met de niveau wat je geleerd heb ook ingezet word

    Sterke punten
    Reageert snel
    Mailen krijg je snel antwoord op

    Een dikke 10

    Review over Zeelandcare Thuiszorg

    Communicatie en kwaliteit van zorg, buitengewoon goed!

    PAS OP!!!

    Review over Allerzorg

    Allerzorg stuurd een niet gekwalificeerde zorgverlener naar ons kind. En pleegde fraude met de indicatie. Onze zwaar gehandicapte dochter was bijna dood!!!

    Zwakke punten
    Fraude, dreigen kind uithuisplaatsing, niet gekwalificeerd personeel, machtsmisbruik gegevensmisbruik.

    8 years with Happyhomecare

    Review over Happy HomeCare

    As a dedicated caregiver with eight years of experience at Happyhomecare, I feel compelled to share my journey with this remarkable organization. From the outset, Happyhomecare has consistently gone above and beyond to ensure not only the wellbeing of our clients but also of us, the caregivers.

    One of the most notable aspects of working here is the exceptional care they take in ensuring our work incurs no personal costs. Transportation, a significant concern for many in our field, is thoughtfully taken care of. Happyhomecare meticulously chooses vehicles with two drivers, prioritizing our safety and peace of mind. This attention to detail and safety is a testament to their commitment to employee welfare.

    Moreover, the support system at Happyhomecare is unparalleled. Our support team is available 24/7, ready to assist us in any situation we may encounter with clients. Their guidance and quick problem-solving abilities have been invaluable, making our challenging job much more manageable.
    Happyhomecare stands out with its highly competitive salary. But it's not just the financial remuneration that makes working here rewarding. Each year, I receive a thoughtfully chosen Christmas present, a gesture that adds a personal touch and shows appreciation for our hard work.
    Reflecting on my eight-year tenure with Happyhomecare, I am filled with gratitude and satisfaction. The level of care, support, and recognition we receive is rare and has cemented my loyalty to this organization. I cannot imagine working anywhere else and would wholeheartedly recommend Happyhomecare to anyone seeking a fulfilling career in caregiving or looking for reliable, compassionate care for their loved ones.

    Sterke punten
    They try to make sure all people involved in care are satisfied.

    Zwakke punten
    Dont have any

    Lachen en Zorgen

    Review over Happy HomeCare

    Ik heb HappyHomeCare ingeschakeld voor de zorg van mijn oma, en jongens, wat een ervaring!
    Onze verzorger uit Slovakije was vriendelijk, professioneel en had verrassend genoeg een geweldig gevoel voor humor. Ze zeggen dat lachen het beste medicijn is, en in dit geval kreeg mijn oma een dubbele dosis! Mijn oma heeft meer gelachen sinds ze er zijn, en dat is onbetaalbaar. Ze zijn zelfs behendig in het ontwijken van oma's 'liefdevolle' correcties met haar pantoffel - een vaardigheid die je niet leert in de zorgopleiding!
    Waarom geen vijf sterren? Nou, ik wacht nog steeds op die beloofde karaoke-avond met het team. Mijn oma heeft haar zangstem al opgewarmd, en we zijn klaar om te zien of HappyHomeCare ook op muzikaal gebied kan uitblinken!
    Kortom, een solide vier sterren voor HappyHomeCare. Ze brengen niet alleen professionele zorg, maar ook vreugde en gelach in ons leven. Een extra ster in de wacht voor die karaoke-avond!
    Aanbevolen voor iedereen die op zoek is naar kwaliteitszorg met een glimlach!

    Sterke punten
    Persoonlijke aandacht, betrouwbaar, respectvol

    Zwakke punten
    Hoewel de communicatie bij HappyHomeCare over het algemeen goed is, zijn er momenten waarop de communicatie tussen zorgverleners en familieleden uitdagend kan zijn, vooral als de zorgverleners niet vloeiend Nederlands spreken. In mijn persoonlijke ervaring kon mijn oma vloeiend Engels, maar mijn opa wat minder. Gelukkig heeft de verzorger altijd manieren gevonden om deze taalbarrière te overbruggen met lach.

    Hannan van Cordaan

    Review over Cordaan Thuiszorg

    Ik was op bezoek bij een oudere vriend Hans in Amsterdam West .. daar zag ik 2 keer Hannan van Cordaan .. wat een leuke vriendelijke jonge vrouw is dat .. alleen maar complimenten

    Meer dan zorg alleen

    Review over Happy HomeCare

    Hallo!

    Ik wilde even de tijd nemen om te vertellen hoe geweldig mijn ervaring met Happyhomecare is geweest. Als goede vriend van de klant,heb ik van dichtbij gezien hoe het team van Happyhomecare echt het verschil maakt in het leven van hun cliënten.


    Mijn vrien is pas 55 en zit in een rolstoel, zonder vrouw of kinderen. Het is niet makkelijk voor hem, maar de zorg van Happyhomecare heeft echt een verschil gemaakt.
    Ik herinner me nog goed de eerste keer dat zorgverlener Jana, die uit Slowakije komt, bij mijn vriend kwam. Het was even spannend omdat ze elkaar niet goed verstonden. Zij spraakt engels maar mijn vriend niet zo goed. Mijn vriend spreekt geen Slowaaks en Jana was nog niet zo sterk in het Nederlands. Maar Jana liet zich niet uit het veld slaan. Ze pakte haar vertaal app erbij en voerde een heel gesprek met mijn vriend. Dankzij haar inzet en technologie kunnen ze nu prima communiceren. Maar wat echt het verschil maakt, is haar warme glimlach en vriendelijke aanpak.

    Jana ruimt op, kookt, en ze ondernemen samen allerlei activiteiten. Wandelen, musea bezoeken, samen winkelen – ze zijn echt een duo geworden. Mijn vriend is supergelukkig met haar aan zijn zijde.

    Het is zo mooi om te zien hoe iemand met zoveel liefde en toewijding profesioneel zorg kan bieden. Jana en Happyhomecare hebben niet alleen het leven van mijn vriend verrijkt, maar ook dat van mij. Ik weet dat hij in goede handen is, en dat geeft mij een gerust gevoel.

    Een dikke pluim voor Jana en het hele team van Happyhomecare!

    Groetjes

    Sterke punten
    Empathische en Persoonlijke Benadering

    Zwakke punten
    De initiële communicatie problemen door de taalbarrière tussen de zorgverlener en de cliënt kunnen als een zwakte worden gezien, hoewel dit effectief werd aangepakt. Bij mijn vriend ging het prima.

    Slechte/geen zorg bij lekken s

    Review over Buurtzorg

    Mijn broer Jan heeft een Stomma , ( na kanker aan zijn dikke darm) . Deze moest meerdere keren per week schoongemaakt en verwisseld worden .. op een dag lekte deze , dus belde mijn moeder , waar mijn broer inwoont . Met de Buurtzorg regio Helmond . Krijgt ze een vrouw aan de telefoon ( Sabrina uit Aarle-Rixtel) . Hieraan legt mijn ma uit dat de stomma lekte .. daarop zegt deze dame dat ze nog in bed ligt en mijn ma maar over een uur terug moet bellen .. andere klacht, dat ze een meisje . Maximaal 20jaar sturen . Die niet eens wist hoe de stoma gezet moest worden . Dat is toen zo gebotst met mijn moeder . Dat Buurtzorg niet meer komt ... dat willen wij niet eens meer ... leer u personeel eens netter met PATIËNTEN ( u noemt het cliënten) om te gaan . Mijn broer is geen cliënt/ mijn broer is een verstandelijk beperkte patiënt... mvg Mario Haazen

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Gedrag van u personeel

    Communiceren

    Review over Verian

    Planning slecht te bereiken als je iets wil overleggen en dan krijg je ieder keer een ander aan de telefoon...de cliënten klagen er ook over