Buurtzorg

Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.

Buurtzorg Reviews

    Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

    Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

    Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

    Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Respectloos met hulp vragende om gaan door verschillende medewerkers van buurtdienst, en geen mogelijkheid een klacht in te dienen wanneer je geen lopend contract meer hebt met buurtdienst op het moment van willen klagen.

    Tot mijn spijt ben ik super teleurgesteld in deze organisatie.
    Ik had er meer van verwacht maar in de praktijk hangt het erg af van welke medewerker je mee te maken krijgt.
    Een behoorlijk aantal is brutaal en denkt de macht te hebben. Respect naar de hulpvrager is er niet en kennis van zaken over hoe men met mensen omgaat op het sociale vlak laat zeer veel te wensen over! Op tijd hulp bieden en de volgens afspraak de afgesproken hoeveelheid uren is lang niet altijd mogelijk en er heerst een cultuur dat men informatie over de hulp vragende rapporteert die niet van te voren geverifieerd wordt.Ook klopt de gegeven informatie niet is mijn ervaring. Zeer kwalijk dat het achter de rug van de hulp vragende gebeurt. Op het kantoor in Almelo reageert men afwijzend wanneer je probeert verhaal te halen over gebeurtenissen waar je niet tevreden over bent.
    Door het systeem dat je het met de plaatselijke medewerkers moet oplossen in eerste instantie gaat men voorbij aan de onmogelijkheid daarvan vaak. Het zou mooi zijn als het kan maar de praktijk leert echt anders. Een mooie theorie maar in de praktijk raadt ik het iedereen af zolang de organisatie niet meer het gesprek met de hulp vragende aan wil gaan over zaken waar deze ontevreden over is. Deze organisatie heeft nog wel het 1 en ander te verbeteren voordat het zijn streven de beste van Nederland genoemd te worden behaalt!!!

    Sterke punten
    Idealen zijn goed om aan te blijven werken.

    Zwakke punten
    Niet toegankelijk voor feedback, niet klant vriendelijk genoeg. Te sterk overtuigd van hun eigen gelijk en te hoge eigen dunk!

    Slecht,niet doen!

    In 2 dagen tijd verschillende medewerkers gezien, over mantelzorgers heen willen walsen, steeds het gevoel hebbe n in te moeten grijpen, daardoor zwaardere belasting mantelzorg. Deskundigheid laat te veel aan wensen over, daardoor nog meer zorgen,verdriet en slapeloze nachten. Niet juist reageren op gebeurtenissen, brutaal en het beleid van de huisarts zonder overleg willen wijzigen. zorgmedewerkers proberen veel op gevoelens in te spelen in plaats van meer deskundigheid in de zorg te laten zien. Onprofessioneel gebruik van wondmatriaal, en slordig in opruimen van materiaal. Ontbreken van nachtzorg en alameringssysteem. Daardoor van 2 zorgaanbieders afhankelijk. Verschrikkelijk!

    Sterke punten
    Goed in inpeperen van cliënten, zorg zeer slecht !

    Zwakke punten
    Alles

Bezoek Buurtzorg

Schrijf een review