Buurtzorg

Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.

Buurtzorg Reviews

    Slecht

    Ik kan mezelf nog insoppen en afspoelen echter mijn haren wassen lukt niet meer. Dat laatste stukje zelfredzaamheid zorgt er nu voor dat ze niet meer komen om te helpen met haren wassen. Dat probleem mag ik helemaal zelf oplossen. Dit was niet IN OVERLEG MET DE CLIENT maar een MEDEDELING !! Inmiddels 3 jaar zorg van Buurtzorg echter evaluaties heb ik nooit mee mogen maken.

    Er wordt aangedragen dat de medewerkers in de keuken / woonkamer zitten. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Hoe kun je van daar uit in vredesnaam bepalen of je client hulp nodig heeft ?

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    De zorg

    Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg te verlenen

    Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg te verlenen

    Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    'We weten dat u een ziekte heeft'

    Zorg conform Buurtzorg: Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt.

    Als je niet weet welke progressieve aandoening de client heeft en wat de invloed hiervan is op de persoonlijke situatie van de client kun je geen goede zorg thuis leveren. Zorgverleners zitten tijdens mijn zorg te rapporteren echter rapportage over mij ontbreekt volledig. Zelfs huisartsen- en specialistenbezoek wordt niet gerapporteerd. Hoe mijn leven eruit ziet wordt niet naar gevraagd. Ze weten enkel dat ik een ziekte heb. Na 2,5 jaar ben ik nog altijd een nummer met een ziekte.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Totaal geen belangstelling voor de persoonlijke situatie en aandoening van de cliënt.
    Reden om niets te vragen: 'u bent jong'. Tja .... ?!?

    Programma kassa over de PTz- verklaring

    Bij het programma Kassa werd geklaagd dat verzekeringen maar 12,5 uur zorg verlenen bij een terminale patiënt. Ook mijn man die terminaal was had dus recht op 12,5 uur zorg. Dit werd ook toegestaan door de verzekering Aevitae onderdeel van VGZ. Echter Buurtzorg in Bunnik weigerde , die zorg te verlenen, want dat kostte volgens hen voor Buurtzorg geld. Dit is letterlijk een gevecht met Buurtzorg geworden. Ook Buurtzorg Nederland loste dit niet op. Pas toen ik compleet door mijn rug ging en amper nog kon lopen kreeg ik 12,5 uurs zorg 5 dagen per week. Dus niet eens 7 dagen. Constant zeuren of de kinderen niet meer mantelzorg konden overnemen. Ik heb een klacht ingediend bij Buurtzorg Nederland en doodleuk kreeg ik als antwoord dat ik niet meer zorg wilde vanwege privipacy. Conclusie: de mensen bij kassa klaagden , dat 12,5 uur zorg te weinig was, maar ik kreeg helemaal niets. Ja, 3 keer hebben ze mijn man gewassen en dan moest ik meer dweilen, want de hele vloer was kletsnat. En even fragmin spuiten. In het weekend super- pubis katheter schoonmaken en dan kon ik het iedere keer bijplakken, omdat het slecht geplakt was. Buurtzorg Bunnik was zeer ondeskundig en keiharde verpleegkundigen, die enkel voor het geld werkten en niets met patiënten hadden. Ze waren meer met hun laptop bezig dan met de patient

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ondeskundig, keiharde vrouwen met geen in voelingsvermogen.

    Klachtenbehandeling Buurtzorg Nederland vol leugens

    Mijn man is 5 aug.overleden. Ik heb een klacht ingediend over het gevecht om professionele hulp, omdat ik 9 mei een PTZ verklaring kreeg van het Meander Ziekenhuis in Amersfoort. Er werd me duidelijk gemaakt dat ik de zorg niet allen aan zou kunnen. Dat werd zoals u kunt lezen “ Buurtzorg Bunnik een nachtmerrie” Het antwoord was , dat ik geen hulp accepteerde, want ik wilde privacy. Een grote leugen.De brief aan Achmea eind mei heb ik in mijn bezit, waardoor ik dat kan bewijzen. Pas eind mei kreeg ik na flinke woordenwisselingen minimale hulp. Je bent al zeer verdrietig en dan wordt je ook nog zo afschuwelijk behandeld.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ook nog leugenaars

    Buurtzorg Bunnik een nachtmerrie

    De eerst 3 maanden geen klachten over Buurtzorg Bunnik, maar toen mijn man een PTZ verklaringkreeg werd het een regelrecht gevecht met Buurtzorg. Ze weigerden een professionele verpleegster in te schakelen. Ik moest dacht en nacht voor mijn man klaarstaan. Vaak 10 keer per nacht van de bank af. Ik sliep in dehuiskamer op de bank. Na een maand en veel ruzie met Buurtzorg en Max vandaag en de verzekering ingeschakeld te hebben kreeg ik 4 uur per week. Na een week weer met veel tramelent kreeg ik 5 uur 5dagen per week. Mijn huisarts belde Buurtzorg en de verpleegkundige zei doodleuk: “ Is die man wel zo ziek.”de week erop ging ik door mijn rug en kon amper nog lopen. Toen moesten ze wel 5 dagen per week van 23:00 tot 11:00 geven. In de weekenden verzorgde mijn dochter mijn man. Ook werd door meerdere verpleegkundigen gezegd, dat mijn zoon en dochter maar onbetaald verlof moesten nemen om de zorg op te nemen. De nachtverpleegkundige was steeds dezelfde en die raakte oververmoeid en wilde meer lorazepan. Had ik dat maar niet toegestaan. Hij was nog mobiel en teveel lorazepan veroorzaakt spierzwakte, dat vertelde de huisarts de dag voor hij overleed. Hij is namelijk overleden door te vallen. Hij zakte door zijn benen. Eerst overdag en toen ‘s nachts, omdat de nachtzuster niet wakker was. Ook wilde Buurtzorg de huisartsenpost niet bellen. wij waren te lastig en wilden niet naar hen luisteren. De dienstdoende huisarts nam contact op met onze huisarts en kwam direct. Zo ook toen Buurtzorg en die wilde klagen over ons, maar werd door de arts de mond gesnoerd. Hij maakte duidelijk dat mijn man niet zoveel lorazepan had mogen hebben. Niet de kanker, maar teveel lorazepan werd zijn dood.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Autoritair, geen 24 uurs zorg willen bieden, bemoeiziek, je willen behandelenals een onmondig kind, geen oog voor de patiënt, hardvochtig, slordig met verzorging van suprapubisch katheter, respectloos, luisteren niet

    Bij de buurtzorg zit je goed als je behandeld wil worden als een klein kind.

    Ik ben zo blij dat ik van deze organisatie af ben. Ze behandelen je als een klein kind, bepalen wat goed voor jou is. Je hebt totaal geen zelfregie meer. Maar wat ik het ergste heb gevonden dat ze aandoeningen verzonnen. Veel fouten op het gebied van aandoeningen in het dossier. Er waren er bij die meer met hun telefoon aan het spelen waren dan dat ze daadwerkelijk zorg verleenden.

    Sterke punten
    Ze zijn supersterk in koffiedrinken en roddelen over collega’s.

    Zwakke punten
    Alles wat te maken heeft met de verzorging van de zorgvrager.

    waardeloos

    Mijn (oude) moeder heeft wondverzorging gehad via Buurtzorg. Op zich was alles wel goed geregeld, afspraken werden nagekomen, op tijd enz. Maar de medewerksters waren verschrikkelijk bemoei-ziek en nieuwsgierig. En heel onprettig in de omgang. Mijn moeder was er gauw mee klaar, met deze dames..Ze heeft nog steeds wondverzorging van thuiszorg maar nu van een andere organisatie, en dat bevalt haar veel beter..Het erge is dat Buurtzorg afspraken heeft met het plaatselijke ziekenhuis. Een patiënt die naar huis gaat, heeft geen keuze, alleen Buurtzorg is mogelijk!

    Sterke punten
    Betrouwbaar, stipt

    Zwakke punten
    Bemoei-zieke medewerksters, boeren troela's die verschrikkelijk nieuwsgierig zijn. Buurtzorg doet zich voor als een zeer goede organisatie die alles heel goed voor mekaar heeft. Maar wie er mee te maken krijgt, en goed verder kijkt dan z'n neus lang is, zal al gauw in de gaten hebben dat het hier gaat om een stel onsympathieke boeren-graaiers die alleen maar voor zichzelf bezig zijn

    vergissing

    buurtzorg roerdalen,
    enkele medewerksters spelen voor eigen rechter bemoeizucht, machtsvertoon zoals een virgilia en hannie, zijn leugenaarsters, hebben geen inlevingsvermogen, tonen respectloos gedrag, kunnen niet omgaan met ouderen, sturen iedere week 7 verschillende meiden naar mensen voor verzorging, zeg je er wat van dat beperken ze de zorg met minder uren minder verzorging, schandalig.

    Sterke punten
    ook een paar hele goede verzorgsters, die liefdevolle verzorging geven

    Zwakke punten
    kunnen geen stoma aanbrengen op twee na
    spelen eigen baas
    communiecatie luisteren niet
    geen respect
    geen normen en waarden
    inlevingsvermogen heel slecht

    wanpraktijken buurtzorg

    Slechte communicatie, personeel speelt voor eigen baas, machtsvertoon, leugens, grove fouten, respectloos gedrag naar clienten, teveel tijd declareren

    Zwakke punten
    Communicatie-luisteren
    Affiniteit met de zorg
    Inlevingsvermogen
    Omgaan met ouderen
    Respect

    Slechte zorglevering, geen communiatie, slordige dossiers

    Ik word als zzp ingehuurd door buurtzorg voor de nacht!

    In zoveel teams zie ik geen goede communicatie/zorgplan/ juiste gegevens/ medicatielijsten in het zorgdossier !
    Wordt niet onderhouden! Inspectie is welkom!

    Kwaliteit van zorg is erg laag! Ik vraag me vaak af, zijn ze wel gediplomeerd?
    Volgen ze scholingen? (wie screent dit?)

    Ik had zelf ook 1 keer dat ik 1 uur voor afloop van mijn dienst gebeld werd met een alarm telefoontje prive! Ik moest naar het ziekenhuis toe!
    Netjes vervanging geregeld heel snel en met de cliënt kortgesloten. Alle begrip!
    Nadien een telefoon van Buurtzorg dat ik niet meer naar mijn cliënt mocht de nachten de rest van de week af te maken. Reden omdat ik voor het eerst in mijn leven een noodgeval thuis had! Schande! Ze hebben de zzp- ers nodig! Maar empathie is een gebrek! ( ik ben geen robot zpp-er! ik heb net als jullie een leven waarin ooit ook iets kan gebeuren met mijn naasten!)
    Client nu zonder nachtzorg!
    In hoeverre kan ik zelfstandige zijn hier in Nederland als buurtzorg mij, mijn cliënt, ook mijn inkomen ontneemt!
    Tevens werd gezegd dat ze mij de 7 van de 8 gewerkte uren niet wilden uitbetalen!
    Waar gaat het naar toe met die buurtzorg? Dit is geen collegiale samenwerking met belang cliënt voorop!
    Dit zijn monsters ipv hulpverleners!
    Ik hoop dat de zorg zijn waarde niet verliest! Ik hoor en zie nu teveel defecten bij de organisatie buurtzorg, helaas!
    Jammer dat ze niet knokken voor iets moois voor de cliënt.

    Ook zie ik idd dat mensen vaak verwaarloost worden/ hoor ik aan de telefoon dat ze in "`hun diensttijd" niet willen komen om een tilletjes te verrichten bij een terminale cliënt ( ook van hun)!

    De toegewijde zorgverleners bij buurtzorg bestaan ook wel!
    Maar in het grootte gebied waarin ik werk, kom ik ze sporadisch tegen!

    Tip voor jullie : Werk eraan als organisatie! In het belang van betere zorg samen voor die cliënt/ naasten!
    En werk fatsoenlijk samen met zzp-ers!

    Sterke punten
    sporadisch goede zorgverleners die proberen wel de kwaliteit in stand te houden!
    Vaak in hun eentje..

    Zwakke punten
    kwaliteit ver zoeken ( zie review)

    Slechte zorg

    Mijn moeder is blind ze gaven haar een bord met eten en trokken de deur dicht , dat mens kreeg natuurlijk geen hap binnen omdat ze het bordje niet kon zien .
    Idem dito met drinken ik belde haar kind zei ze ik heb zo'n dorst zo'n dorst , ze kwamen drie keer per dag de hele dag alleen op die punten kreeg ze drinken een kop thee of koffie terwijl een diabetici patient en ieder ander mens zeker twee liter moet drinken kon zei het met drie koppen per dag doen en zwaar suikerziekte heeft , Dan kwamen ze vroeg dan kwamen ze laat je kon er geen pijl op trekken alleen als ik er was kwamen ze keurig op tijd . Mijn moeder verzwakt , ondervoed en te weinig vocht kwam met een zware delier te zitten . Zo schandalig is de hulp van Buurtzorg Groningen zuid !

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Van alles slechte zorg

Bezoek Buurtzorg

Schrijf een review