Buurtzorg

Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.

Buurtzorg Reviews

    Kennismakingsgesprek

    Het betreft een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor te leveren ADL zorg in Amnsterdam Centrum, waarbij de volgende punten aan de orde kwamen:

    Buurtzorg vroeg euro 80 (!) per uur.
    Bleek tijdens het gesprek
    - geen kennis te hebben m.b.t. ZVW versus WLZ
    - geen kennis te hebben over PGB, Modulair pakket of blokzorg.
    Kon slechts twee contactmomenten per week van 2uur leveren voor douchen en aankleden, maar
    accepteert tegelijkertijd geen andere zorgverleners/instellingen als zij (deze twee uur) zorg op zich nemen.
    Zal voor de te leveren twee uur drie uur in rekening brengen, waarvan 1 uur administratie.
    Wilde dit vrijblijvende kennismakingsgesprek in rekening brengen.
    Was tijdens het gesprek indiscreet over vorige bewoner van onderhavige rolstoelgeschikte woning.

    Datum van ervaring: 20 september 2023

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet klantgericht en inhalig, want euro 80 per uur is het tarief van een vervangende huisarts en ver boven de dor de overheid gestelde norm.

    Slechte/geen zorg bij lekken s

    Mijn broer Jan heeft een Stomma , ( na kanker aan zijn dikke darm) . Deze moest meerdere keren per week schoongemaakt en verwisseld worden .. op een dag lekte deze , dus belde mijn moeder , waar mijn broer inwoont . Met de Buurtzorg regio Helmond . Krijgt ze een vrouw aan de telefoon ( Sabrina uit Aarle-Rixtel) . Hieraan legt mijn ma uit dat de stomma lekte .. daarop zegt deze dame dat ze nog in bed ligt en mijn ma maar over een uur terug moet bellen .. andere klacht, dat ze een meisje . Maximaal 20jaar sturen . Die niet eens wist hoe de stoma gezet moest worden . Dat is toen zo gebotst met mijn moeder . Dat Buurtzorg niet meer komt ... dat willen wij niet eens meer ... leer u personeel eens netter met PATIËNTEN ( u noemt het cliënten) om te gaan . Mijn broer is geen cliënt/ mijn broer is een verstandelijk beperkte patiënt... mvg Mario Haazen

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Gedrag van u personeel

    Zeer ontevreden team Tynaarlo

    Onze ervaring zijn niet echt positief. Ik kan legio voorbeelden geven. Wat ik het meest stuitend vond was dat er een medewerker was genaamd Tony die ronduit onbeschoft was tegen ons en tegen mijn blinde vader. Had aangegeven dat wij haar niet meer bij mijn vader wilde hebben. Maar wat gebeurt? De dames houden elkaar de hand boven het hoofd. Dus deze onaangename vrouw bleef dus komen. En zo waren er nog een paar. Waaronder Sharon. Gelukkig waren er ook een paar aardige. Na heel veel onaangename situaties ( ik ben zelf verpleegkundige) zijn we overgestapt naar Icare nadat de BZ had aangeven de zorg binnen een week te stoppen,
    Uiteindelijk waren we dolgelukkig met team Icare. Wat een super communicatie naar ons en mijn vader. Helaas zou de bezem eens goed door dit team gehaald moeten worden en leren open te staan voor feedback want dat blijft moeilijk. Mijn vader is nu overleden maar de naam Buurtzorg? Never no way!

    Sterke punten
    Een paar medewerkers die empatisch waren.

    Zwakke punten
    Teveel om op te noemen.

    Stress voor elk bezoek van de

    Ik herken zeer veel van de opmerkingen hiervoor : geen empathie, totaal ondoorzichtig verdienmodel. Il moest al een handtekening zetten toen er nog geen zorgplan was. Totaal onduidelijk hoeveel uur ze voor mij declareren " dat regelt Almelo". Maar ik kreeg krap een half uur per dag direct na mijn nieuwe heup. En dan moest ik dagelijks onderhandelen : haren wassen aan de wasbak of nog de sokken aantrekken die nog gepakt moesten worden. En dan ook nog een stagiaire begeleiden in dat halve uur waarbij er meer tijd naar de stagiaire ging dan naar mij als client.
    NNiet correcte adviezen over het vocht in mijn been ( bron = het ziekenhuis)
    Geen AVG verklaring gezien. Wat doen ze met de gegevens van de contactpersonen ?
    Elke keer stress als ze kwamen. Ben ermee gestopt na 1 week om van die ellende af te zijn.

    Sterke punten
    Dat ze een contract met mijn ziekenhuis in de wacht gesleept hebben. Helaas. Ik had een andere voorkeur opgegeven.

    Zwakke punten
    Ondoorzichtig verdienmodel, riekt naar winstbejag.
    Niet open staan voor feedback
    Hoezo de client centraal ? Dat gevoel had ik niet.
    Heb ervaring met 2 andere aanbieders en dat was volstrekt anders & beter
    Niet prettig in de omgang. Ik voel me in mijn kwetsbare situatie niet respectvol , zorgzaam behandeld. De competenties afstemmen met de client, empathie, luisteren en ook deskundigheid ontbreken.
    Ik vind dat de autoriteit persoonsgegevens eens een onderzoek moet doen. De AVG regels worden niet gehandhaafd

    Het kan beter bij buurtzorg

    Om te beginnen, is het jammer dat mensen die hun slechte ervaring(en)over Buurtzorg delen, als mopperen wordt gezien.
    Mensen zijn ontevreden en willen graag hun mening delen.
    Ik heb 1 jaar bij Buurtzorg gewerkt, een hoop meegemaakt, gezien en ervaren. Als je iets wat niet positief is wil delen, wordt je in een hoek geduwd of als niet collegiaal beschouwd. Dit was 1 van de redenen waardoor ik heb besloten om bij Buurtzorg weg te gaan en omdat er geen vertrouwings persoon is.
    De slechte ervaringen, wil niet zeggen dat het overal gebeurd. De teams waar het goed gaat, hou het zo want in andere teams gebeurd er genoeg vervelende dingen.
    De tijd dat ik bij Buurtzorg heb gewerkt, heb ik als leuk en leerzaam ervaren samen met sommige van de clienten.
    Sommige collega's doen geloven dat ze als team functioneren maar helaas is het ver van zoeken.
    Meestal wordt een of meerdere collega's met hoge functies gesproken over beslissingen die genomen moeten worden. Sommige van die collega's gedragen zich als oprichter van Buurtzorg.
    Diegene die het rooster maakt, houdt geen rekening met diensten zoals avond/nacht en gelijk de volgende dag dagdienst. Hun gaan ervan uit, dat er niet of weinig in de nacht gebeld wordt waardoor je zonder enkel probleem de volgende ochtend, dagdienst kan werken. Wanneer je erover wil praten, wordt je als niet collegiaal beschouwt en zeurpiet.
    Er is geen vertrouwings persoon, maar een regio coach. In de meeste gevallen, heeft diegene geen verstand van hoe omgaan met conflicten en luistert naar diegene met hoge functies in de team.
    Salaris is slecht. Je bent vaak heen en weer maar krijgt het niet betaalt en je komt ook niet aan je uren.
    Er wordt gedescrimineerd door collega's onderling en clienten(hoofddoek, ander huidskleur). Wanneer je het bespreekbaar wil maken, lijkt het onmogelijk omdat er altijd een "waarom" is en jij diegene bent die verkeerd bezig is.
    Veel arrogantie door collega's met hoge functies(verpleegkundige)
    De oprichter van Buurtzorg zie je bij evenementen en verder niet.
    Het is fijn om lezen dat het goed gaat bij sommige teams maar besef ook dat er mensen zijn die het moeilijk hebben gehad en ergens hun verhaal kwijt willen.

    Sterke punten
    Client staat centraal

    Zwakke punten
    Rooster
    Geen vertrouwingspersoon
    Salaris
    Descriminatie

    Pas op voor deze organisatie

    Met ruim 15.000 medewerkers is er geen Ondernemingsraad om voor de belangen van werknemers op te komen. Ze betalen volgens de VVT CAO niet de reistijd tussen cliënten wat als werktijd moet worden uitbetaald. Er is geen vertrouwenspersoon.. let op! Dat is dezelfde als de HR coach die managers van informatie voorziet. Ze overtreden de AVG door standaard je ziek te melden bij het UWV voor de no risk polis. Let op! Daar moet je als werknemer toestemming voor geven en een formulier voor invullen. En ze mogen het pas vragen na twee maanden dienstverband. Ze keuren ziekmeldingen niet goed wat de Arno arts bepaalt. Het lijkt haast een secte. De collega met de grootste mond heeft het voor het zeggen in de zelfsturende teams. Niveau van communicatie is armoedig

    Wel werken niet het aantal uren uitbetaald krijgen

    Slecht, en dan wel het uitbetalen. Niet het aantal uren uitbetaald krijgen die je wel gewerkt hebt. En of je dan nog even het start tijd en eind tijd zorg wil doorgeven van je inwerk periode!! Niet normaal. Geld in eigen zakken steken noemen we dat. Dat was Buurtzorg 1x en nooit weer. Ben 25 jaar verzorgende maar dit nog nooit mee gemaakt.

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    Geld in eigen zakken steken.

    zelfsturende teams zonder kennis wat dat betekent.

    Inene stopt de zorg, de manager heeft besloten dat alle afspraken gemaakt, buiten de zorg vallen. Dus red je maar met een douchestoel.
    Wij zijn verbijsterd achtergelaten.
    Nadat we zeker 4 intakes hebben gehad, want zelfsturend houdt in dat iedereen gaat bepalen hoe het moet worden geregeld bij je. Afspraken tellen niet. Want dat gaan we iedereen weer opnieuw bepalen. En dus uiteindelijk de manager begrenst dat. En stopt de zorg ineens. We hebben al 3 jaar geen zorg gehad, na een levensgevaarlijke hartoperatie, beroerte, nu dan een zware buikoperatie. Maar, de manager weet het beter, dit is geen hulp voor jullie, wie wel? Geen idee. We zijn gewoon hardwerkende Nederlanders geweest die bergen belasting hebben betaald, dus ja, die komen niet voor hulp in aanmerking.
    Ik ben nog nooit zo in de 'zeik gezet"als door deze mensen, meerdere keren, Veelerveen, is de locatie waar wij door zijn getroffen.

    Sterke punten
    De nieuwkomer, die nog niet door de zieke cultuur die er heerst zijn besmet.

    Zwakke punten
    Zelfsturend houdt niet in dat iedereen ter plekke weer een intake gaat doen, dat je niet hoeft te lezen wat de rapportage vertelt, en dat je je niet aan afspraken hoeft te houden. En als je daarop aangesproken wordt zet je ze gewoon uit zorg.

Bezoek Buurtzorg

Schrijf een review