Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.

Buurtzorg Reviews

  • Het team dat mij helpt is begripvol, vriendelijk en alert. Ze lijken de tijd te hebben voor mij, ze houden in de gaten hoe het met mij gaat, vragen naar mijn welzijn en zijn ook ok als ik er niets over wil delen. Ik zie in de rapportages de belangrijke punten terug. Hoewel ik ook zie dat de één beter rapporteert dan de ander, af en toe mis ik iets in de rapportage wat ik wel verteld heb, maar tot nu toe waren dat geen zeer belangrijke zaken en ik kan nog prima zelf regie voeren dus in principe niet nodig. Prima ervaring tot nu toe.

    Sterke punten
    Flexibel, lijken tijd te hebben, geïnteresseerd, begripvol

    Zwakke punten
    Ik heb de indruk dat er binnen het team veel gevraagd word van elkaar... ieder is altijd paraat om gebeld te worden voor extra werk en ik vraag me af of dit niet en te grote wissel gaat trekken op de medewerkers, 1 medewerker stopt ook om die reden. Ze zijn heel toegewijd, maar burn out ligt wel op de loer. Mede wellicht door een personeelstekort info de zorg???

    Door E. 't H. op 30 oktober 2019 Reageer
  • Ik kan mezelf nog insoppen en afspoelen echter mijn haren wassen lukt niet meer. Dat laatste stukje zelfredzaamheid zorgt er nu voor dat ze niet meer komen om te helpen met haren wassen. Dat probleem mag ik helemaal zelf oplossen. Dit was niet IN OVERLEG MET DE CLIENT maar een MEDEDELING !! Inmiddels 3 jaar zorg van Buurtzorg echter evaluaties heb ik nooit mee mogen maken.

    Er wordt aangedragen dat de medewerkers in de keuken / woonkamer zitten. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Hoe kun je van daar uit in vredesnaam bepalen of je client hulp nodig heeft ?

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    De zorg

    Door Maria op 22 augustus 2019 Reageer
  • Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    Door Riek Kerkhof op 11 juli 2019 Reageer
  • Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

    Door Riek Kerkhof op 11 juli 2019 Reageer
  • Zorg conform Buurtzorg: Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt.

    Als je niet weet welke progressieve aandoening de client heeft en wat de invloed hiervan is op de persoonlijke situatie van de client kun je geen goede zorg thuis leveren. Zorgverleners zitten tijdens mijn zorg te rapporteren echter rapportage over mij ontbreekt volledig. Zelfs huisartsen- en specialistenbezoek wordt niet gerapporteerd. Hoe mijn leven eruit ziet wordt niet naar gevraagd. Ze weten enkel dat ik een ziekte heb. Na 2,5 jaar ben ik nog altijd een nummer met een ziekte.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Totaal geen belangstelling voor de persoonlijke situatie en aandoening van de cliënt.
    Reden om niets te vragen: 'u bent jong'. Tja .... ?!?

    Door Anoniem op 9 mei 2019 Reageer
  • Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Door anoniem op 5 mei 2019 Reageer
  • Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Door anoniem op 5 mei 2019 Reageer
  • Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
    Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
    Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
    Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
    Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
    Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
    Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
    Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
    Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
    Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
    Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
    Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
    Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

    Sterke punten
    Flexibel

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met privacy.
    Slecht in communicatie.
    Slecht in omgaan met kritiek.
    Willen alleen leuke zorg.
    Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
    Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
    Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
    Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

    Door anoniem op 5 mei 2019 Reageer
  • Bij het programma Kassa werd geklaagd dat verzekeringen maar 12,5 uur zorg verlenen bij een terminale patiënt. Ook mijn man die terminaal was had dus recht op 12,5 uur zorg. Dit werd ook toegestaan door de verzekering Aevitae onderdeel van VGZ. Echter Buurtzorg in Bunnik weigerde , die zorg te verlenen, want dat kostte volgens hen voor Buurtzorg geld. Dit is letterlijk een gevecht met Buurtzorg geworden. Ook Buurtzorg Nederland loste dit niet op. Pas toen ik compleet door mijn rug ging en amper nog kon lopen kreeg ik 12,5 uurs zorg 5 dagen per week. Dus niet eens 7 dagen. Constant zeuren of de kinderen niet meer mantelzorg konden overnemen. Ik heb een klacht ingediend bij Buurtzorg Nederland en doodleuk kreeg ik als antwoord dat ik niet meer zorg wilde vanwege privipacy. Conclusie: de mensen bij kassa klaagden , dat 12,5 uur zorg te weinig was, maar ik kreeg helemaal niets. Ja, 3 keer hebben ze mijn man gewassen en dan moest ik meer dweilen, want de hele vloer was kletsnat. En even fragmin spuiten. In het weekend super- pubis katheter schoonmaken en dan kon ik het iedere keer bijplakken, omdat het slecht geplakt was. Buurtzorg Bunnik was zeer ondeskundig en keiharde verpleegkundigen, die enkel voor het geld werkten en niets met patiënten hadden. Ze waren meer met hun laptop bezig dan met de patient

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ondeskundig, keiharde vrouwen met geen in voelingsvermogen.

    Door Riek Kerkhof op 18 april 2019 Reageer
  • Ik ben zo blij met buurtzorg Loosduinen. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder van 88. Sinds bijna 2 jaar gaan ze in de ochtend langs om haar medicijnen te geven en haar ontbijt/lunch klaar te maken. Als er iets is dan bellen ze me om te overleggen. Het is een klein team en mijn moeder vindt ze allemaal aardig. Ze zien ook wanneer ik het te zwaar krijg en zeggen ook meid ga lekker een weekje weg dan maken wij in de avond het eten warm. Mijn moeder eet nl iedere dag bij me.

    Sterke punten
    Lief, doortastend en meedenkend

    Zwakke punten
    Ik kan echt niets verzinnen. Als ik mijn vriendinnen hoor over de zorg voor hun ouders dan kan ik alleen maar ontzettend blij zijn!

    Door S. Walther op 12 maart 2019 Reageer
  • Mijn man is 5 aug.overleden. Ik heb een klacht ingediend over het gevecht om professionele hulp, omdat ik 9 mei een PTZ verklaring kreeg van het Meander Ziekenhuis in Amersfoort. Er werd me duidelijk gemaakt dat ik de zorg niet allen aan zou kunnen. Dat werd zoals u kunt lezen “ Buurtzorg Bunnik een nachtmerrie” Het antwoord was , dat ik geen hulp accepteerde, want ik wilde privacy. Een grote leugen.De brief aan Achmea eind mei heb ik in mijn bezit, waardoor ik dat kan bewijzen. Pas eind mei kreeg ik na flinke woordenwisselingen minimale hulp. Je bent al zeer verdrietig en dan wordt je ook nog zo afschuwelijk behandeld.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ook nog leugenaars


    Door Riek Kerkhof op 15 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • De eerst 3 maanden geen klachten over Buurtzorg Bunnik, maar toen mijn man een PTZ verklaringkreeg werd het een regelrecht gevecht met Buurtzorg. Ze weigerden een professionele verpleegster in te schakelen. Ik moest dacht en nacht voor mijn man klaarstaan. Vaak 10 keer per nacht van de bank af. Ik sliep in dehuiskamer op de bank. Na een maand en veel ruzie met Buurtzorg en Max vandaag en de verzekering ingeschakeld te hebben kreeg ik 4 uur per week. Na een week weer met veel tramelent kreeg ik 5 uur 5dagen per week. Mijn huisarts belde Buurtzorg en de verpleegkundige zei doodleuk: “ Is die man wel zo ziek.”de week erop ging ik door mijn rug en kon amper nog lopen. Toen moesten ze wel 5 dagen per week van 23:00 tot 11:00 geven. In de weekenden verzorgde mijn dochter mijn man. Ook werd door meerdere verpleegkundigen gezegd, dat mijn zoon en dochter maar onbetaald verlof moesten nemen om de zorg op te nemen. De nachtverpleegkundige was steeds dezelfde en die raakte oververmoeid en wilde meer lorazepan. Had ik dat maar niet toegestaan. Hij was nog mobiel en teveel lorazepan veroorzaakt spierzwakte, dat vertelde de huisarts de dag voor hij overleed. Hij is namelijk overleden door te vallen. Hij zakte door zijn benen. Eerst overdag en toen ‘s nachts, omdat de nachtzuster niet wakker was. Ook wilde Buurtzorg de huisartsenpost niet bellen. wij waren te lastig en wilden niet naar hen luisteren. De dienstdoende huisarts nam contact op met onze huisarts en kwam direct. Zo ook toen Buurtzorg en die wilde klagen over ons, maar werd door de arts de mond gesnoerd. Hij maakte duidelijk dat mijn man niet zoveel lorazepan had mogen hebben. Niet de kanker, maar teveel lorazepan werd zijn dood.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Autoritair, geen 24 uurs zorg willen bieden, bemoeiziek, je willen behandelenals een onmondig kind, geen oog voor de patiënt, hardvochtig, slordig met verzorging van suprapubisch katheter, respectloos, luisteren niet

    Door Riek Kerkhof op 15 november 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik ben zo blij dat ik van deze organisatie af ben. Ze behandelen je als een klein kind, bepalen wat goed voor jou is. Je hebt totaal geen zelfregie meer. Maar wat ik het ergste heb gevonden dat ze aandoeningen verzonnen. Veel fouten op het gebied van aandoeningen in het dossier. Er waren er bij die meer met hun telefoon aan het spelen waren dan dat ze daadwerkelijk zorg verleenden.

    Sterke punten
    Ze zijn supersterk in koffiedrinken en roddelen over collega’s.

    Zwakke punten
    Alles wat te maken heeft met de verzorging van de zorgvrager.

    Door H. Bosch op 26 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Tot mijn spijt ben ik super teleurgesteld in deze organisatie.
    Ik had er meer van verwacht maar in de praktijk hangt het erg af van welke medewerker je mee te maken krijgt.
    Een behoorlijk aantal is brutaal en denkt de macht te hebben. Respect naar de hulpvrager is er niet en kennis van zaken over hoe men met mensen omgaat op het sociale vlak laat zeer veel te wensen over! Op tijd hulp bieden en de volgens afspraak de afgesproken hoeveelheid uren is lang niet altijd mogelijk en er heerst een cultuur dat men informatie over de hulp vragende rapporteert die niet van te voren geverifieerd wordt.Ook klopt de gegeven informatie niet is mijn ervaring. Zeer kwalijk dat het achter de rug van de hulp vragende gebeurt. Op het kantoor in Almelo reageert men afwijzend wanneer je probeert verhaal te halen over gebeurtenissen waar je niet tevreden over bent.
    Door het systeem dat je het met de plaatselijke medewerkers moet oplossen in eerste instantie gaat men voorbij aan de onmogelijkheid daarvan vaak. Het zou mooi zijn als het kan maar de praktijk leert echt anders. Een mooie theorie maar in de praktijk raadt ik het iedereen af zolang de organisatie niet meer het gesprek met de hulp vragende aan wil gaan over zaken waar deze ontevreden over is. Deze organisatie heeft nog wel het 1 en ander te verbeteren voordat het zijn streven de beste van Nederland genoemd te worden behaalt!!!

    Sterke punten
    Idealen zijn goed om aan te blijven werken.

    Zwakke punten
    Niet toegankelijk voor feedback, niet klant vriendelijk genoeg. Te sterk overtuigd van hun eigen gelijk en te hoge eigen dunk!

    Door J. Koopman op 5 april 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Zelf ben ik sinds een jaar werkzaam bij de Stichting Buurtzorg als verpleegkundige. Ik schrik van de negatieve reacties op deze website. Ik zie dat de geschreven reviews al verouderd zijn, maar toch kan ik het niet laten om een andere kant te belichten en om mijn ervaringen met jullie te delen.

    Voor mij is het werken binnen Buurtzorg een verademing. Eindelijk heb ik de mogelijkheid om aan te kunnen sluiten bij de wensen en behoeften van de cliënt en kan ik een positieve bijdrage leveren aan hun welzijn.

    Het geeft mij een ontzettend dankbaar gevoel, wanneer ik een cliënt kan bieden wat hij/zij graag ontvangt. Met een lach en soms ook met een traan. Je maakt zulke mooie en intense momenten mee, die zijn onbetaalbaar. Daar wil ik wel wat extra's voor doen. Graag zelfs!
    Ik vind het zo mooi, dat mensen ons binnen laten in hun persoonlijk leven en ons deel laten zijn van hun dagelijkse ritueel. Ik kan daar alleen maar met respect over praten. Respect voor alle mantelzorgers die hun dierbare zo lang mogelijk proberen thuis te verzorgen, soms zelfs ten koste van hunzelf. Respect voor alle cliënten die de zorg uit handen durven te geven en die kwetsbaar durven te zijn. Diep respect!

    Nu ik toch bezig ben met schrijven, ga ik maar even door. Graag wil ik nog een stukje informatie delen over hoe het werken bij Buurtzorg er ongeveer uitziet. Ik spreek hier vanuit mijn eigen ervaring en ervaringen die ik binnen mijn eigen team waar ik werkzaam ben heb opgedaan.
    Als klein team ben je zowel krachtig als kwetsbaar. De kracht ligt hem in de korte lijnen en de bekendheid voor de cliënt. Dit geeft een vertrouwd beeld en zorgt ervoor dat we gemakkelijk kunnen aansluiten bij de wensen van de cliënt. De kwetsbaarheid zit hem (naar mijn ervaringen) in de belastbaarheid van het team, bijvoorbeeld bij ziekte of(een actueel en landelijk probleem) bij personeelstekort. Van jou als zorg medewerker vraagt dit een flexibele houding en bereidheid om eventueel extra diensten te werken. Dit is iets wat je moet beseffen wanneer je erover denkt om bij Buurtzorg te werken. Werken bij Buurtzorg vraagt om extra inzet, omdat je zelfsturend bent. Je runt met elkaar de zorg en bent met elkaar dan ook verantwoordelijk. Je kunt het een beetje vergelijken met het hebben van een klein eigen bedrijfje. Je moet het met elkaar draaiende houden.

    Een samenwerking met disciplines en omliggende organisaties is onmisbaar. Krachten bundelen is een sleutel in kwalitatief goede zorg.

    Ook van de onderlinge samenwerking vraagt dit de nodige inzet. Binnen een team zijn er altijd 'de natuurlijke leiders', echter hierin hoort geen rangorde te zijn. Zolang je gebruik maakt van elkaars kwaliteiten, elkaar open en eerlijk feedback durft te geven en in gesprek blijft is er een goede samenwerking mogelijk. Heb je ondersteuning nodig bij het aanleren of bij een persoonlijk leerdoel, dan is dit uiteraard mogelijk. Je kan bijvoorbeeld een buddy in je team krijgen die je ondersteund bij het werken aan je eigen leerdoel. Er is veel mogelijk wanneer je het maar open bespreekbaar maakt.

    Voor het stukje kwaliteitsbevordering is er de Leeromgeving. Het hele jaar door worden er scholingen georganiseerd waar je jezelf voor in kunt schrijven.
    In ons team weten we van elkaar wie waar bevoegd voor is. Dit wordt jaarlijks op een lijst bijgehouden. Ook hebben we een aantal collega's die in samenwerking met omliggende teams krachten bundelen mbv een expert netwerk. Dit expert netwerk bestaat uit hoog bekwame collega's t.a.v. een bepaalde handeling. (voorbeeld: cadd-legacy pca, infusie pomp)

    Sterke punten
    Persoonlijk, regie bij de cliënt, samen werken met mantelzorgers, zorg op maat, vertrouwd, flexibel, goede kwaliteit zorg, ruim aanbod aan scholingen binnen de organisatie, intensieve samenwerkingen.

    Zwakke punten
    Kwetsbaarheid van het team, bijvoorbeeld bij ziekte. Dit vraagt flexibiliteit van de medewerkers.

    Door Joannr op 20 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In 2 dagen tijd verschillende medewerkers gezien, over mantelzorgers heen willen walsen, steeds het gevoel hebbe n in te moeten grijpen, daardoor zwaardere belasting mantelzorg. Deskundigheid laat te veel aan wensen over, daardoor nog meer zorgen,verdriet en slapeloze nachten. Niet juist reageren op gebeurtenissen, brutaal en het beleid van de huisarts zonder overleg willen wijzigen. zorgmedewerkers proberen veel op gevoelens in te spelen in plaats van meer deskundigheid in de zorg te laten zien. Onprofessioneel gebruik van wondmatriaal, en slordig in opruimen van materiaal. Ontbreken van nachtzorg en alameringssysteem. Daardoor van 2 zorgaanbieders afhankelijk. Verschrikkelijk!

    Sterke punten
    Goed in inpeperen van cliënten, zorg zeer slecht !

    Zwakke punten
    Alles

    Door Anoniem op 28 november 2017 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn (oude) moeder heeft wondverzorging gehad via Buurtzorg. Op zich was alles wel goed geregeld, afspraken werden nagekomen, op tijd enz. Maar de medewerksters waren verschrikkelijk bemoei-ziek en nieuwsgierig. En heel onprettig in de omgang. Mijn moeder was er gauw mee klaar, met deze dames..Ze heeft nog steeds wondverzorging van thuiszorg maar nu van een andere organisatie, en dat bevalt haar veel beter..Het erge is dat Buurtzorg afspraken heeft met het plaatselijke ziekenhuis. Een patiënt die naar huis gaat, heeft geen keuze, alleen Buurtzorg is mogelijk!

    Sterke punten
    Betrouwbaar, stipt

    Zwakke punten
    Bemoei-zieke medewerksters, boeren troela's die verschrikkelijk nieuwsgierig zijn. Buurtzorg doet zich voor als een zeer goede organisatie die alles heel goed voor mekaar heeft. Maar wie er mee te maken krijgt, en goed verder kijkt dan z'n neus lang is, zal al gauw in de gaten hebben dat het hier gaat om een stel onsympathieke boeren-graaiers die alleen maar voor zichzelf bezig zijn

    Door Johan op 24 november 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • buurtzorg roerdalen,
    enkele medewerksters spelen voor eigen rechter bemoeizucht, machtsvertoon zoals een virgilia en hannie, zijn leugenaarsters, hebben geen inlevingsvermogen, tonen respectloos gedrag, kunnen niet omgaan met ouderen, sturen iedere week 7 verschillende meiden naar mensen voor verzorging, zeg je er wat van dat beperken ze de zorg met minder uren minder verzorging, schandalig.

    Sterke punten
    ook een paar hele goede verzorgsters, die liefdevolle verzorging geven

    Zwakke punten
    kunnen geen stoma aanbrengen op twee na
    spelen eigen baas
    communiecatie luisteren niet
    geen respect
    geen normen en waarden
    inlevingsvermogen heel slecht

    Door Jan Berben op 9 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Slechte communicatie, personeel speelt voor eigen baas, machtsvertoon, leugens, grove fouten, respectloos gedrag naar clienten, teveel tijd declareren

    Zwakke punten
    Communicatie-luisteren
    Affiniteit met de zorg
    Inlevingsvermogen
    Omgaan met ouderen
    Respect

    Door Cuijpers op 26 juli 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik word als zzp ingehuurd door buurtzorg voor de nacht!

    In zoveel teams zie ik geen goede communicatie/zorgplan/ juiste gegevens/ medicatielijsten in het zorgdossier !
    Wordt niet onderhouden! Inspectie is welkom!

    Kwaliteit van zorg is erg laag! Ik vraag me vaak af, zijn ze wel gediplomeerd?
    Volgen ze scholingen? (wie screent dit?)

    Ik had zelf ook 1 keer dat ik 1 uur voor afloop van mijn dienst gebeld werd met een alarm telefoontje prive! Ik moest naar het ziekenhuis toe!
    Netjes vervanging geregeld heel snel en met de cliënt kortgesloten. Alle begrip!
    Nadien een telefoon van Buurtzorg dat ik niet meer naar mijn cliënt mocht de nachten de rest van de week af te maken. Reden omdat ik voor het eerst in mijn leven een noodgeval thuis had! Schande! Ze hebben de zzp- ers nodig! Maar empathie is een gebrek! ( ik ben geen robot zpp-er! ik heb net als jullie een leven waarin ooit ook iets kan gebeuren met mijn naasten!)
    Client nu zonder nachtzorg!
    In hoeverre kan ik zelfstandige zijn hier in Nederland als buurtzorg mij, mijn cliënt, ook mijn inkomen ontneemt!
    Tevens werd gezegd dat ze mij de 7 van de 8 gewerkte uren niet wilden uitbetalen!
    Waar gaat het naar toe met die buurtzorg? Dit is geen collegiale samenwerking met belang cliënt voorop!
    Dit zijn monsters ipv hulpverleners!
    Ik hoop dat de zorg zijn waarde niet verliest! Ik hoor en zie nu teveel defecten bij de organisatie buurtzorg, helaas!
    Jammer dat ze niet knokken voor iets moois voor de cliënt.

    Ook zie ik idd dat mensen vaak verwaarloost worden/ hoor ik aan de telefoon dat ze in "`hun diensttijd" niet willen komen om een tilletjes te verrichten bij een terminale cliënt ( ook van hun)!

    De toegewijde zorgverleners bij buurtzorg bestaan ook wel!
    Maar in het grootte gebied waarin ik werk, kom ik ze sporadisch tegen!

    Tip voor jullie : Werk eraan als organisatie! In het belang van betere zorg samen voor die cliënt/ naasten!
    En werk fatsoenlijk samen met zzp-ers!

    Sterke punten
    sporadisch goede zorgverleners die proberen wel de kwaliteit in stand te houden!
    Vaak in hun eentje..

    Zwakke punten
    kwaliteit ver zoeken ( zie review)

    Door annoniem op 12 februari 2016 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn moeder is blind ze gaven haar een bord met eten en trokken de deur dicht , dat mens kreeg natuurlijk geen hap binnen omdat ze het bordje niet kon zien .
    Idem dito met drinken ik belde haar kind zei ze ik heb zo'n dorst zo'n dorst , ze kwamen drie keer per dag de hele dag alleen op die punten kreeg ze drinken een kop thee of koffie terwijl een diabetici patient en ieder ander mens zeker twee liter moet drinken kon zei het met drie koppen per dag doen en zwaar suikerziekte heeft , Dan kwamen ze vroeg dan kwamen ze laat je kon er geen pijl op trekken alleen als ik er was kwamen ze keurig op tijd . Mijn moeder verzwakt , ondervoed en te weinig vocht kwam met een zware delier te zitten . Zo schandalig is de hulp van Buurtzorg Groningen zuid !

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Van alles slechte zorg

    Door G Vos op 16 maart 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Buurtzorg

Schrijf je eigen review



ThuiszorgVergelijker

Op ThuiszorgVergelijker.nl lees je reviews over alle Thuiszorg aanbieders van Nederland.
Dit geeft jou in één oogopslag een overzicht van meningen, ervaringen en eventuele klachten.
Deel jouw Thuiszorg ervaringen met andere bezoekers en schrijf ook een review!

Thuiszorg aanbieders