Reviews van deze auteur (99021)

Intake

Review over 24 Uurs zorg

Alleen intake gehad via deze organisatie, en ik kan zeggen (en vergelijken) dat deze heel professioneel was. Kennis van zaken, to the point, tipsgevend over vergoedingen van het zorgzwaarte pakket en vriendelijk. Afgesproken oude zorgorganisatie af te bouwen (anders zou schok voor mijn moeder te groot zijn) en met hen in december/januari in zee te gaan.
Helaas is mijn moeder overleden, dus geen zorg afgenomen daar, dus over zorgverlening kan ik niks zeggen.

Sterke punten
Kennis van zaken, Nederlandse mevrouw die de intake deed (dus geen taalproblemen), tips en ook de doortastendheid.

Zwakke punten
Zorgverleners zelf kregen daar minder uitbetaald dan bij degene bij wie ze zaten. Die kon ik daardoor niet ' meenemen'. Was voor ons wel een puntje, daar we heel goede hadden. Dan vraag je je af waarom we bij de oude weggingen, maar dat is een ander verhaal.
Ik wil best meer betalen voor de zorg die zij geven, als het naar naar de zorgverleners gaat. Wlz pgb hoeft niet helemaal naar hen (er zijn ook nog andere kosten), maar wat meer vragen mag wel. Zorgverlener's moeten er ook een goed bedrag voor krijgen.

Zetten in op mensen met geld

Review over Zuster Jansen

Ik heb in het verleden geïnformeerd voor nachtzorg. Maar daar hadden ze geen belangstelling voor. Komen inderdaad wat onsympathiek over.

Sterke punten
Ik ken iemand die heel tevreden is over hun hulp: ja, mensen die 11.000 euro per maand kunnen betalen.

Zwakke punten
Communicatief zwak naar mensen die informeren voor zorg minder dan 24 uur PD.

1 goede verzorgende gehad via hen, rest was crab

Review over De Zorgheuvel

Zoals al zei, 1 goede via hen. Rest was niks, zelfs 1 eruit gezet binnen 2 weken.
Verzorgende is lang bij ons geweest, maar zei werd heel plotseling ziek. Omdat ze geen nieuwe hadden, hebben ze het erop gegooid dat mijn moeder niet geschikt was voor deze zorg. Zoiets moeten ze ook ergens melden heb ik begrepen later.

Sterke punten
Tja, bij henzelf niet. De verzorgende was top.

Zwakke punten
Doen ze vaker: zeggen dat het aan de cliënt ligt. Hoeven ze namelijk geen kosten te betalen voor de oplossing die jij moet zoeken als je nog steeds zorg thuis wilt hebben.
Heb ik gehoord van verzorgende die ik kater via ander bedrijf kreeg. Gewoon een truc.
Heel naar: ze zeggen dat je dan maar gewoon naar de crisisopvang moet gaan.

Goede ervaringen

Review over Happy HomeCare

Na veel getob met andere bedrijven (o a. zorgcompaan =horror, Zorgheuvel: leuke verzorgende gehad, maar leiding achterbaks), meerdere goede verzorgenden gehad via dit bedrijf. Maar ik weet van deze parels binnen dit bedrijf ((die goed voor mijn moeder zorgen) dat dit zeker niet voor alle mensen die daar werken geldt.

Sterke punten
Hebben een paar goede mensen in dienst die ze hebben uitgezet. Maar in hoeverre dit toeval is weet ik niet. Kwamen bij intake wel deskundig over (ik heb van verschillende bedrijven dit gezien, dus kan vergelijken).

Zwakke punten
Geen idee. Wij regelen eigenlijk alles zelf met de verzorgende die wij in huis hebben. In het begin wat sputters, maar wij zijn heel zelfstandig. Ze regelen alleen de mensen.

Nare organisatie

Review over ZorgCompaan

Ook wij hebben met deze organisatie geen prettige ervaring. We hebben meerdere wisselingen gehad doordat personeel niet goed was geïnformeerd over zorgvraag. Slecht personeel, hoogst ongeïnteresseerd en onsympathiek naar mijn moeder als ze niet in de gaten hadden dat ik het kon zien, behalve 1 prettige uitzondering. Een klapper was de zuster die ik op staande voet eruit heb gezet: nadat ze weg was vond ik in haar logeerkamer een aantal lege drankflessen. Toen ik eraan rook, was er een duidelijke alcohollucht. In mijn onnozelheid dacht ik nog dat ze wellicht als waterfles waren gebruikt.
Inderdaad laten ze je ineens zitten als ze je kwijt willen. Uitermate onbeschoft behandeld door vrouwelijke coördinator daar (soort hoofdzuster), nadat ik, volledig in mijn recht en redelijkheid, kritiek op het handelen had van deze zorgverlener.
Daarbij zijn ze ook erg duur. Vragen ruim boven pgb budget, prima, maar je krijgt er niets extras voor terug. Ook geen betere kwaliteit. Integendeel.

Sterke punten
Haha, de intake! Ze kunnen veel beloven!

Zwakke punten
Ze laten je zitten. Dan wordt het motto verandering van zorgvraag opgepakt. Soms krijgt het personeel er ook opdracht om daarop aan te sturen. Pas op! Dat houdt in dat ze accuut kunnen vertrekken. Dit wordt misbruikt als ze geen personeel kunnen leveren. Anders zouden ze namelijk moeten betalen.
Echt slecht bedrijf.

reacties:

Review: Reactie op reviews

Contact gelegd???
Nooit een enkel teken gekregen. Complete flauwekul.

Review: Reactie op reviews

Contact gezocht? Complete flauwekul. Nooit iets gehoord!!!