Huishoudelijke hulp

Huishoudelijke hulp

Een indicatie van 4 uur huishoudelijke hulp, verdeeld over 2 dagen in de week. Toch vertrekt de hulp na 1 uur en 3 kwartier, omdat ze geen koffie pauze heeft gehad. Ook geeft ze aan niet te kunnen strijken. Heeft ze nooit eerder bij cliënten hoeven te doen. Vanwege incontinentie is wekelijks een bed verschonen een must. Dat is teveel werk, ene week het hoeslaken, andere week het overtrek. In gesprek willen gaan wat mijn schoonouders graag gedaan willen hebben, is het antwoord 'denk dat ik na 20 jaar huishoudelijke hulp wel weet wat ik moet doen'. Iets extra's vragen zoals een keer de kleding in de kast even recht leggen, levert een grote mond op. Ze komt eerder dan afgesproken. Of gaat ineens eerder weg dan afgesproken. Ze stofzuigt en dweilt wel 2x per week het gehele appartement. Terwijl die vloer amper vuil wordt en wordt aangegeven dat dweilen 1x per 2 weken voldoende is. Dus met andere woorden, ze doet wat ze zelf graag doet en kijkt niet wat er bij de cliënt nodig is. Ramen worden zelden gedaan, bovenop de kasten is er in 8 maanden tijd nog nooit schoon gemaakt, strijken gebeurt dus niet, extra hulpvragen krijg je een grote mond op. Ook toen mijn schoonmoeder zeer ziek was en een glaasje water vroeg voor haar medicatie, kreeg ze te horen dat dit niet haar taak is. En bel je het hoofdkantoor, dan dreigen ze dat je het hier maar mee moet doen, want anders heeft u de komende weken geen hulp. We hebben geen ander personeel op dit moment. Overigens is dit de 2e hulp, de 1ste was al tegen de pensioen leeftijd en kon zelf amper vooruit. Waardoor alles maar half gedaan werd en ze meer aan tafel zat, dan aan het werk was. Het wil wat zeggen als een bedrijf als Zuidzorg zo'n personeel in dienst heeft. De één te lui en anti-sociaal, de ander niet echt bij kracht om het werk aan te kunnen.

Sterke punten
Wel zeer tevreden over de verpleegkundige hulpen die 2x daags komen.

Zwakke punten
Ontevreden over de huishoudelijke hulpen die er tot nu toe geweest zijn en de afwikkeling van de klachten vanuit het hoofdkantoor. Hier in de klant geen koning. Klant zijn lastige mensen die hulp nodig hebben. Tenminste zo voel je je volgens mijn schoonouders.

Bezoek ZuidZorg Reviews over ZuidZorg

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over ZuidZorg
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden