Buurtzorg - 14 Reviews

Last updated: 9 mei 2019
Buurtzorg Logo

21.4% aanbevolen, 14 Reviews

  1. Buurtzorg
  2. Buurtzorg Reviews
  3. Schrijf ook een review over Buurtzorg

Buurtzorg

Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliŽnt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.

Buurtzorg Details

Hits: 950

URL: http://www.buurtzorgnederland.com/

CategorieŽn: Landelijk

Reviews: 14


Buurtzorg reviews (17):

Buurtzorg - 'We weten dat u een ziekte heeft'

0

Review:
Zorg conform Buurtzorg: Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt.

Als je niet weet welke progressieve aandoening de client heeft en wat de invloed hiervan is op de persoonlijke situatie van de client kun je geen goede zorg thuis leveren. Zorgverleners zitten tijdens mijn zorg te rapporteren echter rapportage over mij ontbreekt volledig. Zelfs huisartsen- en specialistenbezoek wordt niet gerapporteerd. Hoe mijn leven eruit ziet wordt niet naar gevraagd. Ze weten enkel dat ik een ziekte heb. Na 2,5 jaar ben ik nog altijd een nummer met een ziekte.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Totaal geen belangstelling voor de persoonlijke situatie en aandoening van de cliënt.
Reden om niets te vragen: 'u bent jong'. Tja .... ?!?

Anoniem beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Programma kassa over de PTz- verklaring

0

Review:
Bij het programma Kassa werd geklaagd dat verzekeringen maar 12,5 uur zorg verlenen bij een terminale patiënt. Ook mijn man die terminaal was had dus recht op 12,5 uur zorg. Dit werd ook toegestaan door de verzekering Aevitae onderdeel van VGZ. Echter Buurtzorg in Bunnik weigerde , die zorg te verlenen, want dat kostte volgens hen voor Buurtzorg geld. Dit is letterlijk een gevecht met Buurtzorg geworden. Ook Buurtzorg Nederland loste dit niet op. Pas toen ik compleet door mijn rug ging en amper nog kon lopen kreeg ik 12,5 uurs zorg 5 dagen per week. Dus niet eens 7 dagen. Constant zeuren of de kinderen niet meer mantelzorg konden overnemen. Ik heb een klacht ingediend bij Buurtzorg Nederland en doodleuk kreeg ik als antwoord dat ik niet meer zorg wilde vanwege privipacy. Conclusie: de mensen bij kassa klaagden , dat 12,5 uur zorg te weinig was, maar ik kreeg helemaal niets. Ja, 3 keer hebben ze mijn man gewassen en dan moest ik meer dweilen, want de hele vloer was kletsnat. En even fragmin spuiten. In het weekend super- pubis katheter schoonmaken en dan kon ik het iedere keer bijplakken, omdat het slecht geplakt was. Buurtzorg Bunnik was zeer ondeskundig en keiharde verpleegkundigen, die enkel voor het geld werkten en niets met patiënten hadden. Ze waren meer met hun laptop bezig dan met de patient

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Ondeskundig, keiharde vrouwen met geen in voelingsvermogen.

Riek Kerkhof beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Zo blij met buurtzorg Loosduinen

0

Review:
Ik ben zo blij met buurtzorg Loosduinen. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder van 88. Sinds bijna 2 jaar gaan ze in de ochtend langs om haar medicijnen te geven en haar ontbijt/lunch klaar te maken. Als er iets is dan bellen ze me om te overleggen. Het is een klein team en mijn moeder vindt ze allemaal aardig. Ze zien ook wanneer ik het te zwaar krijg en zeggen ook meid ga lekker een weekje weg dan maken wij in de avond het eten warm. Mijn moeder eet nl iedere dag bij me.

Sterke punten:
Lief, doortastend en meedenkend

Zwakke punten:
Ik kan echt niets verzinnen. Als ik mijn vriendinnen hoor over de zorg voor hun ouders dan kan ik alleen maar ontzettend blij zijn!

S. Walther beveelt Buurtzorg aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Klachtenbehandeling Buurtzorg Nederland vol leugen

0

Review:
Mijn man is 5 aug.overleden. Ik heb een klacht ingediend over het gevecht om professionele hulp, omdat ik 9 mei een PTZ verklaring kreeg van het Meander Ziekenhuis in Amersfoort. Er werd me duidelijk gemaakt dat ik de zorg niet allen aan zou kunnen. Dat werd zoals u kunt lezen ď Buurtzorg Bunnik een nachtmerrieĒ Het antwoord was , dat ik geen hulp accepteerde, want ik wilde privacy. Een grote leugen.De brief aan Achmea eind mei heb ik in mijn bezit, waardoor ik dat kan bewijzen. Pas eind mei kreeg ik na flinke woordenwisselingen minimale hulp. Je bent al zeer verdrietig en dan wordt je ook nog zo afschuwelijk behandeld.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Ook nog leugenaars


Riek Kerkh beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Buurtzorg Bunnik een nachtmerrie

0

Review:
De eerst 3 maanden geen klachten over Buurtzorg Bunnik, maar toen mijn man een PTZ verklaringkreeg werd het een regelrecht gevecht met Buurtzorg. Ze weigerden een professionele verpleegster in te schakelen. Ik moest dacht en nacht voor mijn man klaarstaan. Vaak 10 keer per nacht van de bank af. Ik sliep in dehuiskamer op de bank. Na een maand en veel ruzie met Buurtzorg en Max vandaag en de verzekering ingeschakeld te hebben kreeg ik 4 uur per week. Na een week weer met veel tramelent kreeg ik 5 uur 5dagen per week. Mijn huisarts belde Buurtzorg en de verpleegkundige zei doodleuk: ď Is die man wel zo ziek.Ēde week erop ging ik door mijn rug en kon amper nog lopen. Toen moesten ze wel 5 dagen per week van 23:00 tot 11:00 geven. In de weekenden verzorgde mijn dochter mijn man. Ook werd door meerdere verpleegkundigen gezegd, dat mijn zoon en dochter maar onbetaald verlof moesten nemen om de zorg op te nemen. De nachtverpleegkundige was steeds dezelfde en die raakte oververmoeid en wilde meer lorazepan. Had ik dat maar niet toegestaan. Hij was nog mobiel en teveel lorazepan veroorzaakt spierzwakte, dat vertelde de huisarts de dag voor hij overleed. Hij is namelijk overleden door te vallen. Hij zakte door zijn benen. Eerst overdag en toen Ďs nachts, omdat de nachtzuster niet wakker was. Ook wilde Buurtzorg de huisartsenpost niet bellen. wij waren te lastig en wilden niet naar hen luisteren. De dienstdoende huisarts nam contact op met onze huisarts en kwam direct. Zo ook toen Buurtzorg en die wilde klagen over ons, maar werd door de arts de mond gesnoerd. Hij maakte duidelijk dat mijn man niet zoveel lorazepan had mogen hebben. Niet de kanker, maar teveel lorazepan werd zijn dood.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Autoritair, geen 24 uurs zorg willen bieden, bemoeiziek, je willen behandelenals een onmondig kind, geen oog voor de patiënt, hardvochtig, slordig met verzorging van suprapubisch katheter, respectloos, luisteren niet

Riek Kerkh beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Bij de buurtzorg zit je goed als je behandeld wil

0

Review:
Ik ben zo blij dat ik van deze organisatie af ben. Ze behandelen je als een klein kind, bepalen wat goed voor jou is. Je hebt totaal geen zelfregie meer. Maar wat ik het ergste heb gevonden dat ze aandoeningen verzonnen. Veel fouten op het gebied van aandoeningen in het dossier. Er waren er bij die meer met hun telefoon aan het spelen waren dan dat ze daadwerkelijk zorg verleenden.

Sterke punten:
Ze zijn supersterk in koffiedrinken en roddelen over collegaís.

Zwakke punten:
Alles wat te maken heeft met de verzorging van de zorgvrager.

H. Bosch beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Respectloos met hulp vragende om gaan door verschi

0

Review:
Tot mijn spijt ben ik super teleurgesteld in deze organisatie.
Ik had er meer van verwacht maar in de praktijk hangt het erg af van welke medewerker je mee te maken krijgt.
Een behoorlijk aantal is brutaal en denkt de macht te hebben. Respect naar de hulpvrager is er niet en kennis van zaken over hoe men met mensen omgaat op het sociale vlak laat zeer veel te wensen over! Op tijd hulp bieden en de volgens afspraak de afgesproken hoeveelheid uren is lang niet altijd mogelijk en er heerst een cultuur dat men informatie over de hulp vragende rapporteert die niet van te voren geverifieerd wordt.Ook klopt de gegeven informatie niet is mijn ervaring. Zeer kwalijk dat het achter de rug van de hulp vragende gebeurt. Op het kantoor in Almelo reageert men afwijzend wanneer je probeert verhaal te halen over gebeurtenissen waar je niet tevreden over bent.
Door het systeem dat je het met de plaatselijke medewerkers moet oplossen in eerste instantie gaat men voorbij aan de onmogelijkheid daarvan vaak. Het zou mooi zijn als het kan maar de praktijk leert echt anders. Een mooie theorie maar in de praktijk raadt ik het iedereen af zolang de organisatie niet meer het gesprek met de hulp vragende aan wil gaan over zaken waar deze ontevreden over is. Deze organisatie heeft nog wel het 1 en ander te verbeteren voordat het zijn streven de beste van Nederland genoemd te worden behaalt!!!

Sterke punten:
Idealen zijn goed om aan te blijven werken.

Zwakke punten:
Niet toegankelijk voor feedback, niet klant vriendelijk genoeg. Te sterk overtuigd van hun eigen gelijk en te hoge eigen dunk!

Schrijf ook een review over Buurtzorg

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers


Ja, ik zou Buurtzorg aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Buurtzorg aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Buurtzorg


Home Ľ Landelijk Ľ Buurtzorg