Buurtzorg - 15 Reviews

Last updated: 22 augustus 2019
Buurtzorg Logo

17.6% aanbevolen, 15 Reviews

  1. Buurtzorg
  2. Buurtzorg Reviews
  3. Schrijf ook een review over Buurtzorg

Buurtzorg

Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliėnt. Zo snel mogelijk inspelen op zorgvragen, samen oplossingen zoeken, grotere problemen voorkomen. Buurtzorg levert deze professionele zorg, regelt de zaken eromheen en zorgt ervoor dat iemand zelf kan blijven beslissen over wat er nodig is.

Buurtzorg Details

Hits: 1044

URL: http://www.buurtzorgnederland.com/

Categorieėn: Landelijk

Reviews: 15


Buurtzorg reviews (20):

Buurtzorg - Slecht

0

Review:
Ik kan mezelf nog insoppen en afspoelen echter mijn haren wassen lukt niet meer. Dat laatste stukje zelfredzaamheid zorgt er nu voor dat ze niet meer komen om te helpen met haren wassen. Dat probleem mag ik helemaal zelf oplossen. Dit was niet IN OVERLEG MET DE CLIENT maar een MEDEDELING !! Inmiddels 3 jaar zorg van Buurtzorg echter evaluaties heb ik nooit mee mogen maken.

Er wordt aangedragen dat de medewerkers in de keuken / woonkamer zitten. Dat is toch te belachelijk voor woorden. Hoe kun je van daar uit in vredesnaam bepalen of je client hulp nodig heeft ?

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
De zorg

Maria beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg

0

Review:
Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

Riek Kerkh beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Ondanks een PTZ-verklaring geweigerd 12,5 uur zorg

0

Review:
Met verbazing, verschrikking , emotie en afschuw 2 weken geleden naar het programma Pointer gekeken waar lduidelijk werd dat de thuiszorg wel de uren schrijft maar niet de nodige zorg verleend. Mijn man had een PTZ verklaring en Buurtzorg in Bunnik weigerde die zorg te verlenen. Ze wilden 3 keer per dag komen kijken en verder niets tot ik nog amper kon lopen en helse pijnen in mijn rechterbeen had. Toen moesten ze wel en ik kreeg 5 nachten per week hulp. Ze bleven zeuren of mijn kinderen de mantelzorg niet konden doen en maar ontslag of verlof moesten nemen. Ik vermoed dat het gelvgeld van de verzekering voor de PTZ-zorg wel betaald is aan Buurtzorg en Buurtzorg zich zo verrijkt aan de patiënten over de rug van de patiënt en de mantelzorger. Dus er werken bij Buurtzorg keiharde en genadeloze verpleegkundigen , die niets hebben met de patiënten, maar er enkel werken voor het salaris en zich voor het karretje van Buurtzorg Nederland laten spannen om zo min mogelijk zorg te verlenen om zoveel mogelijk te declareren, zodat Buurtzorg Nederland zich in snel tempo kan verrijken. Ik noem dit mee helpen aan frauderen.Nog steeds heb ik enigszins last van mijn been en heb ik moeite met hoe de verpleegkundigen van Buurtzorg mij en mijn man behandeld hebben. Hij is vorig jaar 5 aug.overleden. Ik als vrouw van toen 74 jaar oud , moest hem dag en nacht verplegen.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Harteloze en keiharde verpleegkundigen, enkel werken voor het geld

Riek Kerkh beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - 'We weten dat u een ziekte heeft'

0

Review:
Zorg conform Buurtzorg: Goede zorg thuis vraagt een professionele en toegewijde belangstelling voor de persoonlijke situatie van de cliënt.

Als je niet weet welke progressieve aandoening de client heeft en wat de invloed hiervan is op de persoonlijke situatie van de client kun je geen goede zorg thuis leveren. Zorgverleners zitten tijdens mijn zorg te rapporteren echter rapportage over mij ontbreekt volledig. Zelfs huisartsen- en specialistenbezoek wordt niet gerapporteerd. Hoe mijn leven eruit ziet wordt niet naar gevraagd. Ze weten enkel dat ik een ziekte heb. Na 2,5 jaar ben ik nog altijd een nummer met een ziekte.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Totaal geen belangstelling voor de persoonlijke situatie en aandoening van de cliënt.
Reden om niets te vragen: 'u bent jong'. Tja .... ?!?

Anoniem beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Buurtzorg organisatie die geen zelfreflectie kent

0

Review:
Buurtzorg schendt met zeer grote regelmaat privacy van cliënten, niet alleen door over aan cliënten te praten met andere cliënten (schending beroepsgeheim), maar ook door mensen die geen behandelrelatie met de cliënt hebben en daarmee dus een schending van de privacy (AVG).
Buurtzorg laat cliënten toestemmingsverklaringen teken voor gebruik van software/apps zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de cliënt van wie de data wordt opgeslagen.
Buurtzorg zorgt voor interne scholing, maar er wordt geen kennistoets afgenomen over de lesstof. Dus ook "ik lees het thuis wel" is voor heb voldoende.
Buurtzorg medewerkers voeren handelingen uit waarvoor zij niet bekwaam zijn.
Buurtzorg hanteert niet het standaard principe ANNA (altijd nagaan nooit aannemen), ze doen eerst maar wat zonder vooraf na te gaan of dat of (jurisch gezien) mag.
Buurtzorg slaat privacy gevoelige informatie op via Google drive en Google analyseert alle data die met haar software gebruikt worden.
Buurtzorg heeft infectiepreventie beleid onder toezicht van een deskundige infectiepreventie.
Buurtzorg voert geen functioneringsgesprekken en geen anoniem klanttevredenheidsonderzoek.
Buurtzorg overtreedt structureel de Arbeidstijdenwet.
Buurtzorg kent geen enkele vorm van zelfreflectie.
Buurtzorg wil alleen de leuke zorg en al het andere schuiven ze het liefst door of zoeken een andere manier van zo'n cliënt af te komen..
Buurtzorg zorgt dat ouders van medewerkers met voorrang in zorg worden genomen.
Buurtzorg Nederland (hoofdkantoor) pleegt na het indienen van een klacht geen wederhoor bij de klager. Men is dus niet uit op waarheidsvinding, maar geeft eigen medewerkers bij voorbaat altijd gelijk.

Sterke punten:
Flexibel

Zwakke punten:
Slecht omgaan met privacy.
Slecht in communicatie.
Slecht in omgaan met kritiek.
Willen alleen leuke zorg.
Laten medewerkers die niet bekwaam zijn voor bepaalde handelingen de handelingen gewoon uitvoeren.
Wonen scholing bij zonder dat achter de opgedane kennis getoetst wordt.
Willen alleen zorg met een einddatum (levend of dood).
Hebben geen deskundige infectiepreventie t.b.v. multiresistente organismen (MRSA, BRMO, VRE)

Buurtzorg - Programma kassa over de PTz- verklaring

0

Review:
Bij het programma Kassa werd geklaagd dat verzekeringen maar 12,5 uur zorg verlenen bij een terminale patiënt. Ook mijn man die terminaal was had dus recht op 12,5 uur zorg. Dit werd ook toegestaan door de verzekering Aevitae onderdeel van VGZ. Echter Buurtzorg in Bunnik weigerde , die zorg te verlenen, want dat kostte volgens hen voor Buurtzorg geld. Dit is letterlijk een gevecht met Buurtzorg geworden. Ook Buurtzorg Nederland loste dit niet op. Pas toen ik compleet door mijn rug ging en amper nog kon lopen kreeg ik 12,5 uurs zorg 5 dagen per week. Dus niet eens 7 dagen. Constant zeuren of de kinderen niet meer mantelzorg konden overnemen. Ik heb een klacht ingediend bij Buurtzorg Nederland en doodleuk kreeg ik als antwoord dat ik niet meer zorg wilde vanwege privipacy. Conclusie: de mensen bij kassa klaagden , dat 12,5 uur zorg te weinig was, maar ik kreeg helemaal niets. Ja, 3 keer hebben ze mijn man gewassen en dan moest ik meer dweilen, want de hele vloer was kletsnat. En even fragmin spuiten. In het weekend super- pubis katheter schoonmaken en dan kon ik het iedere keer bijplakken, omdat het slecht geplakt was. Buurtzorg Bunnik was zeer ondeskundig en keiharde verpleegkundigen, die enkel voor het geld werkten en niets met patiënten hadden. Ze waren meer met hun laptop bezig dan met de patient

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Ondeskundig, keiharde vrouwen met geen in voelingsvermogen.

Riek Kerkhof beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Zo blij met buurtzorg Loosduinen

0

Review:
Ik ben zo blij met buurtzorg Loosduinen. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder van 88. Sinds bijna 2 jaar gaan ze in de ochtend langs om haar medicijnen te geven en haar ontbijt/lunch klaar te maken. Als er iets is dan bellen ze me om te overleggen. Het is een klein team en mijn moeder vindt ze allemaal aardig. Ze zien ook wanneer ik het te zwaar krijg en zeggen ook meid ga lekker een weekje weg dan maken wij in de avond het eten warm. Mijn moeder eet nl iedere dag bij me.

Sterke punten:
Lief, doortastend en meedenkend

Zwakke punten:
Ik kan echt niets verzinnen. Als ik mijn vriendinnen hoor over de zorg voor hun ouders dan kan ik alleen maar ontzettend blij zijn!

S. Walther beveelt Buurtzorg aan bij vrienden/bekenden

Buurtzorg - Klachtenbehandeling Buurtzorg Nederland vol leugen

0

Review:
Mijn man is 5 aug.overleden. Ik heb een klacht ingediend over het gevecht om professionele hulp, omdat ik 9 mei een PTZ verklaring kreeg van het Meander Ziekenhuis in Amersfoort. Er werd me duidelijk gemaakt dat ik de zorg niet allen aan zou kunnen. Dat werd zoals u kunt lezen “ Buurtzorg Bunnik een nachtmerrie” Het antwoord was , dat ik geen hulp accepteerde, want ik wilde privacy. Een grote leugen.De brief aan Achmea eind mei heb ik in mijn bezit, waardoor ik dat kan bewijzen. Pas eind mei kreeg ik na flinke woordenwisselingen minimale hulp. Je bent al zeer verdrietig en dan wordt je ook nog zo afschuwelijk behandeld.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Ook nog leugenaars


Riek Kerkh beveelt Buurtzorg NIET aan bij vrienden/bekenden

Schrijf ook een review over Buurtzorg

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers


Ja, ik zou Buurtzorg aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Buurtzorg aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Buurtzorg


Home » Landelijk » Buurtzorg