Als u tijdelijk of langdurig afhankelijk wordt van de zorg van anderen, wilt u toch graag in uw vertrouwde huis blijven wonen. Maar wie doet dan het huishouden? Wie helpt bij het douchen? En wie zorgt er voor dat u op tijd uw medicijnen krijgt? Is de hulp van uw familie en vrienden voldoende of heeft u ook professionele zorg nodig? In dat geval helpt ZuidZorg u graag. Wij vinden het belangrijk dat onze zorgverlening aansluit bij uw eigen kunnen, wensen en leefgewoonten. Thuiszorg

ZuidZorg Reviews

    Huishoudelijke hulp

    Een indicatie van 4 uur huishoudelijke hulp, verdeeld over 2 dagen in de week. Toch vertrekt de hulp na 1 uur en 3 kwartier, omdat ze geen koffie pauze heeft gehad. Ook geeft ze aan niet te kunnen strijken. Heeft ze nooit eerder bij cliënten hoeven te doen. Vanwege incontinentie is wekelijks een bed verschonen een must. Dat is teveel werk, ene week het hoeslaken, andere week het overtrek. In gesprek willen gaan wat mijn schoonouders graag gedaan willen hebben, is het antwoord 'denk dat ik na 20 jaar huishoudelijke hulp wel weet wat ik moet doen'. Iets extra's vragen zoals een keer de kleding in de kast even recht leggen, levert een grote mond op. Ze komt eerder dan afgesproken. Of gaat ineens eerder weg dan afgesproken. Ze stofzuigt en dweilt wel 2x per week het gehele appartement. Terwijl die vloer amper vuil wordt en wordt aangegeven dat dweilen 1x per 2 weken voldoende is. Dus met andere woorden, ze doet wat ze zelf graag doet en kijkt niet wat er bij de cliënt nodig is. Ramen worden zelden gedaan, bovenop de kasten is er in 8 maanden tijd nog nooit schoon gemaakt, strijken gebeurt dus niet, extra hulpvragen krijg je een grote mond op. Ook toen mijn schoonmoeder zeer ziek was en een glaasje water vroeg voor haar medicatie, kreeg ze te horen dat dit niet haar taak is. En bel je het hoofdkantoor, dan dreigen ze dat je het hier maar mee moet doen, want anders heeft u de komende weken geen hulp. We hebben geen ander personeel op dit moment. Overigens is dit de 2e hulp, de 1ste was al tegen de pensioen leeftijd en kon zelf amper vooruit. Waardoor alles maar half gedaan werd en ze meer aan tafel zat, dan aan het werk was. Het wil wat zeggen als een bedrijf als Zuidzorg zo'n personeel in dienst heeft. De één te lui en anti-sociaal, de ander niet echt bij kracht om het werk aan te kunnen.

    Sterke punten
    Wel zeer tevreden over de verpleegkundige hulpen die 2x daags komen.

    Zwakke punten
    Ontevreden over de huishoudelijke hulpen die er tot nu toe geweest zijn en de afwikkeling van de klachten vanuit het hoofdkantoor. Hier in de klant geen koning. Klant zijn lastige mensen die hulp nodig hebben. Tenminste zo voel je je volgens mijn schoonouders.

    Slechte organisatie

    Nu al 18 jaar cliënt van Zuidzorg en sinds begin 2015 is de kwaliteit en dienstverlening achteruit gegaan. Voor mijn een reden om naar een zorgaanbieder over te stappen.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Bij ziekte wordt je niet gebeld door vaste hulp of iemand van het team. Achter je rug om wordt er zonder te overleggen met je een andere dag en tijdstip uitgekozen. Je komt daar achter op het moment dat je Zuidzorg belt. Telefonistes zijn een stelletje zuurpruimen die geen begrip voor je hebben en zich aangevallen voelen. Als ik van niets had geweten had ik donderdag middag opeens een hulp onaangekondigd aan de deur. Voor mijn bij de zoveelste blunder over te stappen naar een andere zorgaanbieder. Jammer. Vroeger ging het vele malen beter.

    2 gezichten

    Mijn ouders, beide 90-tigers, maken al jaren gebruik van Thuiszorg.
    Enerzijds is dat dagelijks verpleegkundig toezicht,.. Anderzijds 3 uur per week hulp in de huishouding.

    Over het verpleegkundig toezicht, niets dan lof... Zeer goed.
    Over de hulp in de huishouding,.. Niet al te best.
    Dat er omstandigheden zijn waarbij de vaste hulp niet kan,.. Dat kan voorkomen maar niet 6 weken op rij. Temeer als je niets hoort over vervanging,.. Zelfs niet nadat er 4x gebeld is.
    Overigens is er meerdere keren geen hulp gekomen,..
    Het enige wat mijn ouders hoorde was,.. Ja erg vervelend,.. Ik ga dat doorgeven en u wordt gebeld. Mooi niet dus....
    geen telefoontje,.. Geen vervanging,.. Helemaal niets..

    Maar we ontvangen wel facturen voor de eigen bijdrage,.. Dat loopt dus gewoon door. Ik neem aan dat WMO Eindhoven dit ook weet... 😀

    ZUIDZORG

    Sterke punten
    Begeleiding van verpleegkundige hulp erg goed. Medewerkers zijn oprecht betrokken en bijzonder hulpzaam..

    Zwakke punten
    Vervanging bij uitval van de vaste hulp is slecht georganiseerd. Geen terugkoppeling vanuit ZuidZorg aan client,.. Geen vervanging,.. Zelfs geen telefoontje nadat dit belooft werd...
    Jammer,.. duidelijk gemiste kans.

Bezoek ZuidZorg

Schrijf een review